За 2 часа и 20 минути ще стигаме вече с влак от София до Видин след модернизацията на жп линията Видин - София.
По думите на Нисим Примо, заместник-директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в Национална компания „Железопътна инфраструктура" пред агенция „Фокус", това ще стане в резултат на изграждането на ново трасе, което ще отговаря на съвременните изисквания за движението на влаковете.
То ще бъде част от изграждащата се европейска железопътна мрежа.
Проектът предвижда увеличаване на капацитета на железопътната линия. По нея ще се движат повече влакове и ще се превозват повече товари.
Голяма част от жп линията ще преминава от Видин до София по ново трасе, а не по съществуващото. Изцяло по ново трасе ще се движи влакът от София до Мездра. Новата среда ще минава през Ботевград и с поредица от тунели ще излезе под Стара планина при Столник, откъдето ще се включи в жп линията София - Пловдив и през Казичене ще стигне до София.
Минималният радиус на кривите, които могат да бъдат изграждани в новия проект, е 1500 метра, а максимално допустимият наклон е 12,5 на 1000, което означава, че на един километър изкачването не трябва да превишава 12,5 метра.
По думите на Нисим Примо общата дължина на проектното трасе се предвижда да бъде 222.5 км, а прогнозната стойност на проекта е 2 680 000 000 евро.
iavorski
на 07.03.2011 в 09:39:03 #28За 2 часа и 20 минути ще стигаме вече с влак от София до Видин след модернизацията на жп линията Видин - София. Ало нюза - това вече дето сте го пльоснали в средата на изречението знаете ли какво означава? Означава че трасето вече е построено и че можем още днес да го ползваме? Неграмотници!
posredstven
на 02.03.2011 в 12:18:22 #27Те добре ще пуснат линията, вероятно с нови вагончета, но като няма хора които да пазят ? Българския писюр обича да си избива комплексите на нови неща Предполагам няма да закъснеят и нарязаните от идиоти седалки В БГ и TGV да пуснат няма да има смисъл докато не се сменят хората
Mike
на 02.03.2011 в 11:57:47 #26x-man | 02.03.2011 11:00 @Yavor Ти май нещо не схващаш как работят нещата по принцип. ---- Много правилно си го казал, само че ТИ май нещо не разбираш как стават нещата. Линия която има 32 км тунели (15% от общата дължина!!) и 26 км мостове (още 10%!) не можеш просто ей тъй да фанеш и да почнеш да я правиш. Най-напред се гледа откъде може да мине тва изобщо, къде е най-лесно и безопасно да се копае, така че да не ти се срине планината на главата (щот после пак ще мрънкаш, че са си остайли ръцете) и т.н. Както каза някой преди мене, при такива начинания 5 години се проектира и 1 година се строи (образно казано). Ти явно никога не си планирал проект по-голям от това да отидеш до магазина. Щото ако щеш апартамента си да фанеш да пребоядисаш, пак се иска планиране от коя стая да почнеш и кое къде да преместиш, че да си освободиш място... И тогава ще ти седя аз на главата и ще ти пиля, че само се почесваш и умуваш кво да прайш, а СЕГА не прайш нищо...
Чоко
на 02.03.2011 в 11:52:26 #25Опасявам се, че няма да сме живи, когато БДЖ ще заприлича на западна компания.
big_brother
на 02.03.2011 в 11:21:52 #24през 2021 г другите народи ще пътуват из вселената, ние проектираме железница.
Ivan Костофф
на 02.03.2011 в 11:09:53 #23пак ще се краде нали?
gg_
на 02.03.2011 в 11:06:51 #22аман от обещания.. ние и до бургас стигаме за 3 часа нали .. 2 милярда?!?!
те китайците за тия пари под земята ще направят ЖП линията че чак и под Дунава ще мине и ще излезе некаде в румънско.. даже и като бонус нови гари ще построят
x-man
на 02.03.2011 в 11:00:24 #21@Yavor Ти май нещо не схващаш как работят нещата по принцип. Ако някой иска нещо да прави, го започва от днес........ примерно да измият и да изчистят СЕГАШНИТЕ влакове на първо време. После да ги боядисат........ и после почваме да говорим за "светлото" бъдеще и 2021-а година. Тука нещата винаги са на обратно, първо се говори за светлото бъдеще и никога не се почва да се работи...... а 2021-а ще говорят как ще направим още по бърза линия до Луната дори......... и после ткам и такам........ до края на света
.
Само малкоите деца и глупавите жени се вързват на такива "обещания". Без никакви реални действия в момента.
Това е по скоро идеен проект....... а те го представят все едно едва ли не се е случило (та и парите изчислили, все едно са баба Ванга и знят какви ще са цените през 2021-а
). То и аз имам идеи за след 10 години, но не говоря за тях като за фактически неща.
Meteora
на 02.03.2011 в 10:40:17 #20Ако имат читави проекти, нашите ще го направят.При нас и в строителството нещата са обърнати с главата надолу. В развитите държави хората проектират за 5 години и строят за една. При нас е точно обратното - проект набързо и после пет години мъка! Накрая - лайно!
Yavor
на 02.03.2011 в 10:37:57 #19Дори бих казал че с толкова пари може да сбъднем мечтата на БАЙ ТОШО(бог да го прости)!!!!!Да докараме морето до София

Eдин от Видинска България
на 02.03.2011 в 10:36:46 #18От София до Видин ще се стига за един час и 40 минути. Това съобщи на обществено обсъждане в Монтана експертът Валентин Михайловски, ръководител на българската група за проектиране на новата скоростна жп линия Видин-София. Обсъждането е организирано от НК "Железопътна инфраструктура". Скоростният влак ще тръгне през 2021 г. Той ще се движи със 160 км в час и с него от София до Видин ще се стига за два часа и 20 минути. Специални влакове обаче ще се движат със скорост 200 км в час и разстоянието ще се взема за час и 40 минути. Товарните влакове ще се движат със 120 км в час. Скоростната линия ще има ново трасе, различно от сегашното. То тръгва от Видин и при Видбол се отклонява към село Извор. Димово и Орешец отпадат като гари. Отпада дори възловата Бойчиновци, тъй като влакът от Медковец ще се отправя направо за Монтана. Оттам за Мездра, Ботевград и Столник. По новото трасе ще има 32 км тунели, като най-дългите ще бъдат 7,4 и 8,4 км. Общата дължина на мостовете е 26 км. В линията ще бъдат вложени 2,68 млрд. лв. Цената на един км е 12 млн. лв., което е най-ниската стойност в ЕС. Парите ще бъдат от фондовете на ЕС. Изпълнението на проекта започва през 2014 г.
Минувач
на 02.03.2011 в 10:34:45 #17Щом евреина обещава, може и да не стане. На "Елка" всичко е перфектно. Има някаква приказка с китайците, да ни обновят влаковете (в момента техните са едни от най-добрите, с договори и в Европа!). За парите сте прави: за толкова може и плавателен канал да се изгради: Панчарево - Видин.
Yavor
на 02.03.2011 в 10:33:33 #16Хора вие сте перманентно недоволни!!!!!Ако ви напишат че ще има инвестиции - МРЪНКАТЕ!!!!!!Ако ви кажат че няма пари за инвестиции - ПАК МРЪНКАТЕ!!!!!!АМИ ТО ВИЕ СТЕ ПО ЛОШИ ОТ ЖЕНА МИ
КАКВО ДА ВИ КАЖА!!!!НЯМАТЕ УГОДА!!!!!!
x-man
на 02.03.2011 в 10:32:13 #15@Yavor Примерно магистрала Струма и Кресненското дефиле, през което боклуците просто не могат да минат.
x-man
на 02.03.2011 в 10:29:57 #14@Yavor Дори да има сбъркана нула......... тази линия няма да стане скоро, нашите строителни фирмички имат проблем да строят в равно поле....... малко трудно си представям как ще строят линия през планината
. Всъщност изобщо не си го представям. Те просто не могат......... за никакви пари.
Yavor
на 02.03.2011 в 10:26:10 #13За пореден път се доказва че във форума има повече МРЪНКАЛА И ХОРА СПОСОБНИ САМО ДА ПЛЮЯТ
ОТКОЛКОТО ДА МИСЛЯТ С ГЛАВИТЕ СИ И ПОЗИТИВНО!!!РАЗБИРА СЕ ЧЕ ИМА ЕДНА СБЪРКАНА НУЛА
За 2 680 000 000 ще пострим ЖП линия до Шанхай а не до Видин!!!!!!!!
x-man
на 02.03.2011 в 10:20:33 #12Железопътния транспорт е стратегически за Евросъюза, но аз до сега не виждам в България да се инвестира сериозно в него. Общо взето всичко е в упадак, а готвят и още съкращения в железниците
.
x-man
на 02.03.2011 в 10:17:30 #11@svetlioOo Те от Евросъюза може да искат и космически совалки да развиваме........ обаче влаковете ни продължават да приличат на кенеф......... а най важното кото прави бАт бОко тиквата са магистралите, в железници никой не влага пари. Освен това от Евросъюза не чух да са усигурили финансиране........ поне в статията никъде не се споменаваше за такова.
Choco
на 02.03.2011 в 09:58:51 #10За тея пари могат да пуснат TGV. Въпросът е че средната скорост на този вкак, които се канят да модернизират пак ще е сравнително бавна (75км/ч) в сравнение с бързите влакове в Европка които се движат с 130-150 км/ч средно.
null
на 02.03.2011 в 09:54:19 #9ами... след като железниците бяха за*#@ни последните две десетилетия е така - ще излиза през носленцето на данъкоплатеца. да се развива железницата - особено транзитните трасета - е правилното решение. турските тирове на вагона и ще спестим 100тина живота годишно - а те са безценни.