34 посетители са минали през приемната на Министерството на икономиката в деня на потребителите, обяви министър Трайчо Трайков.

Основните оплаквания на гражданите са били за запушен канал в жк.„Иван Вазов" в столицата, жалби срещу Топлофикация, „Софийска вода", за неработещи уреди, мобилни услуги, както и за ракия, която замръзва.

Потребителка се оплакала от замръзваща ракия, която според нея била по-скоро вода, а не спиртна напитка. Дамата си купила ракия с цел да си направи маска за коса.

Тъй като купената ракия се различавала според нея по качество от домашната ракия, с която досега подхранвала косата си, жената решила да се оплаче в министерството.

Ще бъде направена проверка на търговския обект, от който е купена замръзващата ракия.

Голямото предизвикателство пред нашия контролен орган е прилагане на нормативната база, заяви от своя страна и председателят на комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров.

Приоритети за тази година пред комисията, по думите му, е защитата на българските и чуждестранните туристи, както и защита на потребителите от опасни за живота им стоки.

За първите два месеца на годината са направени над 4800 инспекции, като са издадени над 400 акта, коментира той.

Над 1400 потребителски сигнала са проверени, обясни още Лазаров. 917 от потребителските жалби са във връзка рекламация на стока. В над 60% от случаите проблемът е разрешаван в полза на потребителя.

10 са представителните потребителски организации в страната, посочи и министър Трайчо Трайков. По думите му неправителствените организации имат своята важна роля в потребителската защита, но те не са контролен орган като Комисията за защита на потребителите.

За 2010 година държавната субсидия за потребителските организации е 70 хиляди лева, информира министърът. За сравнение, през миналата година държавната помощ е била в размер на 100 хил. лв.