Trans Balkan Pipeline (TBP) разработи нова концепция за разтоварване на суровия нефт в Бургас в рамките на проекта „Бургас-Александруполис".
Това е залегнало в преработената Оценка за въздействие върху околната и социалната среда (ОВОСС), внесена на 19 май в екоминистерството ни.
TBP са преразгледали по-ранната концепция от 2009 г., която подкрепяше ЕЗП (единичните закотвени платформи - буйове за разтоварване на суров нефт), като в настоящия момент дава предпочитание разтоварването да се извършва посредством усъвършенствани естакади в Бургаския залив.
В началото е била предпочетена опцията ЕЗП (буйове), обясняват от компанията, защото единичните закотвени платформи биха могли да бъдат разположени извън зоните Натура 2000 във външната част на залива.
След поредица от консултации с българските органи по опазване на околната среда, както и с другите компетентни институции, първоначалният проект за естакада е бил допълнително подобрен и разработен по-подробно, като са дефинирани и всестранни мерки за смекчаване на въздействието върху околната среда.
В резултат на това, от TBP са стигнали до заключението, че рисковете за Натура 2000 ще бъдат на приемливо равнище, тъй като ще се осъществяват подобаващи мерки за контрол.
Значително предимство на естакадата е, че съоръженията ще бъдат разположени в близост до пристанище „Росенец" - индустриална зона, която ще даде възможност за връзка със съществуващата инфраструктура за транспортиране на нефт.
Проучванията по ОВОСС са били проведени в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство, както и с най-строгите международни стандарти за екологични и социални оценки.
От ТВР уточняват, че в разработването на ОВОСС са участвали различни фирми и експерти. Фирмата ILF Consulting Engineers (Мюнхен) е осъществила проучванията съвместно с водещата консултантска фирма ERM в областта на околната среда, както и с местните подизпълнители - българската фирма „Геомарин" (София) и гръцкия консултант Exergia (Атина).
Освен това са били привлечени да участват университетски професори, научно-изследователски институти, технически консултанти като „Химремонтсрой" (София), Asprofos (Атина), „Гипротрубопровод" (Москва), както и местните юридически консултанти и техническият екип на TBP.
MilenI
на 24.05.2011 в 00:44:50 #10TG | 23.05.2011 23:16 Могат да казват каквото си искат, ама "царо" с имотите, дето неги бил щял, как го заковаха, а?!
STG
на 24.05.2011 в 00:16:03 #9MilenI | 23.05.2011 14:47 Предложение за бургазлии: Който и когато да дойде на предизборна обиколка, го карайте да потвърди НЕДВУСМИСЛЕНО, че няма да има БА. Записвайте, качвайте в ютуб и пазете. Записите може да свършат работа след време.Усмивка наивник , ще кажат после че е манипулирано бе, нали качването на записа от една на друго място е манипулация значи не ставааа
US
на 23.05.2011 в 22:46:06 #8Асеми, например през Украйна за 2010 - $9.5/тон (The alleged rise in the tariff will be from $7.8 to $9.50 (or €6.6) per tonne of oil for transiting Ukraine in 2010 and was implemented due to the decision...) За Беларус не е точно ясно, защото е в $45/тон, заедно с преработката, но не е по-малко от 7-8$/тон (само транзита). А за България е $1/тон - честито, ще има и за рубладжиите да блажат пръстчета! Кво ги интересува тях туризмът??!
Worv
на 23.05.2011 в 21:40:04 #7С буйове е най евтино но номера не мина. А БГ ще е на далавера само ако се върнат териториите ни от 1941-45 г.
asemi
на 23.05.2011 в 21:20:21 #6US, абе кат си такъв капацитетя кажи какви са международните цени и от къде ги вземаш? ПС.аман от американско вмешателство и съвети!
US
на 23.05.2011 в 20:23:27 #5А аз погрешно съм останал с впечатлението, че тази простотия на лилипутин и тройната рубладжийска ламя е вече история. Та за България няма печалба (1$/тон за цялото трасе - смехории - това е 9-10 пъти по-малко от международните цени, но е добре продадено от рубладжиите, наричащи се "комунисти", "русофили" и подобни сволочи), а има само екологични рискове. Един разлив и туризъм за 2-4 млрд евро (не лева) отива на кино.
Минувач
на 23.05.2011 в 15:55:58 #4Основният мотив за изграждането на петролопровода е, че по този начин ще се облекчи трафика на нефт през Босфора и ще се увеличи транзита на каспийски нефт през Черно море. Недопустимо е българската държава да изгражда петролопровод, за да решава проблемите на Гърция и Русия, но не и за България, понеже не се предвижда и една капка нефт да остава тук, а трасето ще се ползва само за транзит през страната ни. За България ще останат само рисковете от екокатастрофи и празните хотели по черноморското ни крайбрежие. По проекта, всеки ден в затворения Бургаски залив с кръгови течения, независимо от времето, вълнението и вятъра, трябва да влизат по 3 (три) стохилядни супертанкера (реално 20-30 по-малки), да се поддържат на място теглени накръст от четири влекача, да закачат петролни шлангове към танцуващ по вълните буй и от него по тръба по дъното да се източва петрол към терминал на сушата. Оттам тръбата пресича девствени райони на Странджа (ще има охранявана ивица, забранена за туристи) и пристига в Гърция, която получава наготово река от нефт, без никакви екологични рискове. Самото курсиране на ХИЛЯДИ танкери на година през Бургаския залив веднага ще отблъсне туристите от целия район. Това веднъж се е случвало - само по нарочно пуснат слух за разлив. Тези ХИЛЯДИ танкери по една кофа да разливат, заливът ще се покрие с нефтени топчета. Този ефект бургазлии са виждали достатъчно. Въпросът е не дали, а кога ще стане някоя авария при лошо време или обикновена небрежност, която при малки размери ще означава разлив, а при взрив на танкер ще издуха Бургас и околните крайбрежни села. И накрая - България е мишена на терористични заплахи. Взривяването на голям пълен догоре танкер на километър от голям град е повече от привлекателна цел за някоя терористична група. Борисов е умен мъж и успя чрез пасуване и препращане към международна екологична експертиза, да избегне огромните неустойки, натресени ни от правителството на БСП. Това е истината, останалото е от Лукаваго.
MilenI
на 23.05.2011 в 15:47:54 #3Предложение за бургазлии: Който и когато да дойде на предизборна обиколка, го карайте да потвърди НЕДВУСМИСЛЕНО, че няма да има БА. Записвайте, качвайте в ютуб и пазете. Записите може да свършат работа след време.
GEBIRGSJAGER
на 23.05.2011 в 15:38:39 #2Проектът беше спрян благодарение на бургаския патриот Валери Симеонов! Защо news.bg крие учредяването на новата патриотична партия - Национален фронт за Спасение на България ? http://vbox7.com/play:c4fdfb22 http://www.facebook.com/home.php?sk=group_165780340149571
Минувач
на 23.05.2011 в 12:44:15 #1Такова животно НЯМА да има!