Със заповед на Гражданската въздухоплавателна администрация към транспортното министерство 5 български авиокомпании вече нямат право да оперират по маршрути в ЕС, Швейцария, Норвегия и Исландия.

 Това са "Еър София", "Хели Еър", "Прайт Авиейшън", "Скорпиън Еър" и "Вега Еърлайнс", съобщи Money.bg.

Мерките, взети от българските авиационни власти, влизат в сила месец преди да станат валидни и европейските изисквания за типов сертификат на самолетите Ан-12 и Ан-24/26.

На практика от забраната за полети ще останат незасегнати "Ер София", която лети основно извън Европа, и "Хели Ер", която вече продаде своите самолети Ан-12.

По-засегната от новите директиви е компанията "Скорпион Ер", която извършва товарни полети по договори с най-големите световни спедиторски фирми, се казва още в информацията на BGspotters.

Очаква се скоро компанията да замени своите Ан-26 и Ан-12 с взети на оперативен лизинг товарни B737 и A300/A310.

Главният директор на ГД "ГВА" Захари Алексиев и адвокат Ивайло Дерменджиев тези дни ще обяснят публично защо е необходимо полетите на руските товарни самолети да бъдат преустановени преждевременно.

Проблемният самолет Ан 12 е най-сериозно представен в българския карго флот, с 22 машини. Вече е задействана процедура, известна на Европейската агенция за безопасност, в сътрудничество с прозводителя на самолетите "Антонов 12", заяви председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов в края на септември м.г.

Става дума за отстраняване на дефект на тези самолети, които според регулация на Европа трябва да бъдат спрени от полети и извадени от регистрите на авиокопманиите след 1 април 2007 г.

Днес приключва съдебното заседание на Комисията по авиационна безопасност, от която зависи дали българските авиокомпании ще попаднат в "черния списък" на ЕС.

Към момента не са взети никакви решения във връзка със забрана на български авиокомпании и по отношение на предпазната клауза, наложена на българската авиация.