Пазарът на вино в България е пренаситен в момента от етикети и марки.
Конкуренцията на производителите се превърна постепенно в конкуренция на маркетинга.

Това заявява в интервю за утрешния брой на седмичника „Икономически живот" Наталия Казакова, изпълнителен директор на „Винпром Русе".

Тя е убедена, че в близко бъдеще ще спечелят тези, които успеят да следват няколко прости правила:
постоянно качество във всяка партида, във всяка бутилка; постоянна наличност на пазара; мобилност във вкуса на виното в зависимост от вкуса на потребителя.

Нарасналата конкуренция е накарала Винпром Русе да развие и нова пазарна стратегия на компанията, в която основен акцент е подобряването на маркетинга на местно ниво.

Иначе инвестициите за 2008 са по-скромни в сравнение с предишните две години - само около 280 хил. евро срещу почти 630 хил. евро за 2007 г., обяснява Казакова.

Средствата са вложени предимно в строителството и ремонта на сградите.

По думите на Наталия Казакова белите вина имат голям потенциал у нас и за в бъдеще на българския потребител му предстои да пие и хубави бели български вина.

Тенденцията според нея трябва да е не само към местни сортове, а по-скоро към комбинация от сортове.

Важно е да се запази идентичността на българското вино в рамките на европейските правила - не просто да ги превеждаме на български и да ги обнародваме, а да ги адаптираме и да участваме още при разработването и приемането им, категорична е Казакова.

Тя е убедена, че трябва да се промени отношението на държавните структури към интересите - проектозаконите и въобще решенията, касаещи бранша, да се правят с активното участие на Националната лозаро-винарска камара, а не от чиновници.

По думите й има много примери на несъответствия и даже на противоречия между закони и наредби и между практика и норми.