Установено е нарушение при масираната рекламна кампания на ядките „Чипи", съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията.

От там посочват, че извършената проверка е засякла нередности от страна на „Интерснак България" ЕООД и "Публисис" АД.

Заради нарушението са наложени санкции на дружествата в размер съответно от 246 180 лв. и 172 225 лв.

От КЗК обясняват, че производството на комисията е образувано във връзка с рекламната кампания на ядките „Чипи". Мотото й „От нашето по-хубаво няма" е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини.

Комисията обаче уточнява, че с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки Чипи - фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък се осъществява от „Флипер Комимпекс", Румъния.

То става въз основа на разработени от „Интерснак България" спецификации, като суровината се доставя от различни страни-производители - Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.

От КЗК са на мнение, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна.