Българското правителство работи за създаването на модел, по който електрическите автомобили да бъдат успешно интегрирани в ежедневието на гражданите и в обществения транспорт.
Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, който откри пресконференцията „Електромобилите - предизвикателства на новата мобилност", провеждаща се в хотел „Хилтън". За целта в министерството е създадена междуведомствена група, която да координира този процес, съобщи Трайков.
Министърът заяви, че електрическите автомобили са от изключителна важност за енергийната система на страната, тъй като те могат в бъдеще да обират пиковете в електропроизводството, както и да служат за автономни източници на електроенергия.
Трайков посочи още, че дори и при масирано навлизане на новите автомобили, няма да се налага изграждането на нови електроцентрали. В рамките на събитието министър Трайков направи и тест драйв на някои от новите електрически автомобили, които са паркирани пред хотела, където се провежда събитието.
Важно за навлизането на тези возила у нас е да се регламентира изграждането на зарядната инфраструктура.
За да се случи по-бързо това обаче трябва държавата да осъвремени нормативната база в областта.
За пример Стоян Желев посочи, че ако зареждащите станции продължат да бъдат разгледани като трафопостове това ще утежни изграждането им, защото има тежки регулаторни изисквания за работата на тези съоръжения.
В момента продажбата на електроенергия е също тежко регламентирана, като трябва да се помисли за това тази дейност да се регламентира като услуга. Председателят на ААП заяви още, че е възможно станциите за зареждане на електромобили да бъдат разположени на стълбовете за улично осветление.
mrKrastev
на 11.02.2011 в 03:57:55 #43Roko_2 | 10.02.2011 11:56 бай Ганя от каруца на електромобил == аа не ни бъркай с вас първо трябва да излезете от палатките и пещерите и тогава ще можете да сте бай Ганя бай Ганя е на светлинни години от вас
mrKrastev
на 11.02.2011 в 03:55:38 #42zmja | 10.02.2011 12:39 Щом вече се продават у нас .Нама спиране!!!!!!!!!! Първо ше почнат такситата и фирмичките за разнос и така == такситата навъртат 200+ километра градско на ден, а за зареждане на 100 километра на електромобил трябват няколко часа не става
mrKrastev
на 11.02.2011 в 03:52:32 #41zmja | 10.02.2011 16:07 Мургавей, ti кой к1ас имаш == мургавей е сръбско копеле затова не е много умен
Ribarq
на 10.02.2011 в 21:40:12 #40Това не е интересно, вижте ректора на Стопанската Академия в Свищов и шефовете на ГЕРБ как се забавляват със студентки!!!! http://www.youtube.com/watch?v=AWIY6soRPcU
dk
на 10.02.2011 в 20:25:02 #39Я на електромобили, я на катафалки. Па то и место в гробищата викат немало, та я ни копат, я ни горят! А какви ще са данъците за електромобили? Би следвало да ги намалят, да не се вземат екотакси и ред други неща. Ама ще змислят друго - примерно такса включване, специална цена на тока и т.н. Но дай боже, нека да стане! Нещо наистина добро.
bah
на 10.02.2011 в 19:39:09 #38България е малка държава и подобни возила могат да съществуват.Друг е въпроса каква ще е цената и кой ще ги купи за да експериментира,защото по-голямата част от българите нямат пари за експерименти.
zmja
на 10.02.2011 в 19:13:46 #37Прос народ суаба държава!
Roko_2
на 10.02.2011 в 17:54:12 #36Значи да си давам трабанта за отпадък близките 10 години ако пуснете електромобила в продажба пак добре
zmja
на 10.02.2011 в 16:07:54 #35Мургавей, ti кой к1ас имаш
zmja
на 10.02.2011 в 14:54:34 #34значи ,бонуси има май само при нас още не! 5000е са в Анг и Фр . Освен това ако имаш собств соне инстаация няма да имаш загуби на пренос. И дококото знам фиат са направии 100% автобус на ток и го изпробват в действие. а бензина коко по мако се изпо1зва то1кова по скъп ше става .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Китай са много напред . техната коаа Е6 стига 400-500 км с едно зареждане.
chefo83
на 10.02.2011 в 14:45:56 #33Като гледам някак си не схващате идеята на новината. Не става дума за КПД и екология, а за помощ от страна на държавата за въвеждане на електрически транспорт в градовете. Това БИ трябвало да означава СУБСИДИИ за купуване на електробуси за фирмите за обществен транспорт, както и вероятно за таксиметровите превозвачи - парична помощ от държавата за всяко закупено електрическо такси. А защо не и субсидия за всеки гражданин или фирма при покупка на електрическа кола... Така правят много от европейските държави от година вече.
boro72
на 10.02.2011 в 14:36:59 #32friend | 10.02.2011 14:34 boro72 Боро, статии колкото щеш. Мисли със своята глава. Няма евтини и хубави неща. Смее се .................... ти май не мислиш твоята...ако има алтернативи на петрола ЦЕНАТА МУ ще е само надолу...
boro72
на 10.02.2011 в 14:30:47 #31friend | 10.02.2011 13:52 boro72 Откъде знаеш, че нефтът ще свърши? А веждам, че знаеш и кога. Смее се ------------------------------------------- когато имам електромобил и разхода ми на 100 км.е два-три лева...от там ЗНАМ friend... http://www.mediatimesreview.com/may06/Petrol&EconomicFreedom.php хубаво прочети тази статия и премисли как точно седят нещата...
zmja
на 10.02.2011 в 14:29:08 #30френд , у божите работи се не бъркай!!!!!!!! ас ше сам на 100 мое да се срешнем на некоя магистраа1а ,я струмска я Райска.
zmja
на 10.02.2011 в 14:21:31 #29http://www.monitor.bg/article?id=276303 http://www.renault-ze.com/bg/#/bg.html http://www.bluecar.fr/bg/pages-presentation-voiture/default.aspx http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/gallery/view/car/21#/leaf-electric-car/gallery/view/car/21 http://www.green-and-energy.com/blog/tesla-s-the-perfect-ev-taxi/ http://www.ford.com/technology/electric/howevswork/?tab=PluginHybridEV е има още ама си ги намерете
slonikon
на 10.02.2011 в 14:18:07 #28аха - КПД на ДВГ е по-високо от това на ТЕЦ и следователно електрическите двигатели са по-замърсяващи от ДВГ. като сложим и производството на батериите и става страшно. именно затова дадох за пример Швейцария, като една от малкото държави с над 80% производство на електроенергия от неорганични източници!
Bono
на 10.02.2011 в 14:12:01 #27С нетърпение чакам деня в който ще имам електрическа кола и няма да стъпя повече в бензиностанция. Или ако си взема плъг-ин хибрид ще зареждам 2-3 пъти в годината ! Писна ми да им пълня гушите на бензинджии, араби, руснаци и всякви други подобни сволочи !
zmja
на 10.02.2011 в 14:11:42 #26Низан за1агат дори спиране на разработките за бензинови и дизе1ови двигате1и за сметка на ЕВ двигате1ите. При всички компании дори и Мерцедес до 10 години над 50 % от автомобиите ше са на ток.
zmja
на 10.02.2011 в 14:08:34 #25friend - ти не смяташ !добре че не си фактор.Иначе ше караме бензиновите змейове още 1000 години за кеф на арабе1ите и турбо гъзарите. А и така смятат еко организациите по света и подържат ев ко1ите на 100%
x-man
на 10.02.2011 в 14:05:15 #24@zmja Говориш пълни глупости........ то ако ставаше толкова бързо и лесно отдавна да са ги въвели. Ние се влачим след развитите държави с 50 години, а там електромобилите не са особено масови. в момента......... така че за България не знам кога могат да се очакват. Да не говорим че електромобилите решават едни,а създават други проблеми. Колкото до Нефта, дори да свърши някога....... природен ГАЗ има за хиляди години, защото той не е създаден от живи организми. Просто много хора не искат по някаква причина да си ъпдейтнат теорията. Иначе на Уран и Нептун, трябва да е пълно със живот, защото и на двете планети има огромни количества природен газ, масата на която надвишава тази на световния океан на Земята.