Спешно трябва да се отпуснат 200 милиона лв. за подобряване подвижния състав на БДЖ.

Това каза след приключване на редовното заседание на кабинета транспортният министър Петър Мутафчиев.

Той беше категоричен, че фактът, че правителството не е обезпечило докрай финансово транспортната реформа е ангажимент на кабинета, който може да бъде критикуван с право от опозицията.

По думите на Мутафчиев държавата трябва да довърши този ангажимент като засили финансовата подкрепа на БДЖ и да съдейства за повишаване на мотивацията на средно управленския персонал в БДЖ, тъй като „авторитетът на железниците зависи от тази администрация".

Според министъра в момента в БДЖ е създадена една демотивирана среда.

Мутафчиев каза още, че предстои поръчка за закупуване на 35 нови спални вагона и че „държавата трябва да се намеси от тук нататък."

Според него ако държавата предоставя средства на БДЖ за закупуване на нови транспортни състави от железниците трябва да се ангажират и да предоставят на обществото качествена и сигурна услуга.

Позицията на кабинета ще стане ясна след срещата на тройната коалиция в Банско.

Относно инцидента, който стана преди броени дни близо до Пловдив, транспортният министър коментира - „Късметът ни спаси да няма пострадали хора в този пожар".

Той отчете, че не е случаен фактът, че два толкова сериозни пожара се случват в рамките на 6 месеца.

Мутафчиев добави, че в най-кратки срокове трябва да се разбере причината за пожара във влака София - Кардам.
„Ясно трябва да се каже има ли технически повреди и да се разбере защо е така. Ако е така - значи железницата има вина".

Той отчете факта, че става въпрос за два вагона, които са минали много скоро ремонтни дейности.
Екипът на министерство на транспорта е имал проблеми с достъпа до вагоните и в двата случая, посочи Петър Мутафчиев.

Министърът коментира и обявената процедура за избор на частни превозвачи в обществения жп транспорт.

Той каза, че за момента се очертава един участник и той е БДЖ, който трябва да отговори на всички условия.

По думите му „това че няма частни превозвачи, които искат да се занимават с железопътните превози, още веднъж потвърждава, че това е ангажимент на държавата. И това е в цяла Европа."

Мутафчиев не изключи възможността да се появяват и други външни участници в процедурата.