Едномесечните карти за пътуване с метро ще поскъпнат с 12 лева от първи септември. Цената на билетчето за еднократно пътуване с метрото не се променя, а остава 1 лев.
Поскъпването на картите се налага заради пускането в експлоатация на втората линия на метрото - от "Обеля" до "Надежда", съобщи bTV. Сега картата за метрото за един месец струва 23 лева. От септември цената й става 35 лева. Картата поскъпва, защото линията на метрото се удължава, а оттам и разходите по експлоатацията му, обясниха от "Центъра за градска мобилност".
Поскъпването е от 1 септември, но до 31 август, може да си вземете едномесечна карта за метрото на старата цена. „Както се вижда, цената не е увеличена двойно, въпреки че двойно се увеличава инфраструктурата на столичния метрополитен. По експертни калкулации е калкулирана стойността, която е 35 лв.", обясни Методи Аврамов от "Центъра за градска мобилност".
Въпреки че от 1 септември линиите на метрото стават две, по тях може да пътувате с един и същи билет, като се прекачите на метростанция "Сердика". Така пътуването от "Обеля" до "Надежда" ще е пак с едно билетче от 1 лев.
slonikon
на 11.08.2012 в 18:08:34 #11не го слушай тоя - изкривява истината. при зоните навсякъде целия град е 1 зона, после почват предградията - 2 зона, близките села - 3 зона и пр. тъй че си прав, че ни скубят необосновано и безпардонно. ограничение на времето за престой в метрото го има насвякъде. така си го пазят от клошари, дето по цял ден висят там на топло и пишат лъжи в нюз-а.
Miki
на 11.08.2012 в 17:37:27 #10Да господинчо, когато твърдя нещо все ще се намери някой "умник" да се възползва от възможността да се изкара по-умен. Съгласен съм, че има и такива начини на плащане и за това писах "почти". Примера ми обаче е за това как се плаща в някои по-социално ориентирани държави. Да не ги изреждам, защото не са малко, а и въпроса е другаде. Проблема е в това, че нашите управници, въпреки беднотията в която са вкарали народа няма да вземат пример от тези държави, а естествено ще установят по-печелившия за тях вариант. И разбира се във форумите все ще се намери някое платено клакьорче като Вас за да ги защити. Ако обаче не сте такъв платен драскач и това наистина ви е мнението, предпочитам да не се изказвам за умствените ви качества.
rudy
на 11.08.2012 в 17:17:22 #9знаеш малко, в Лондон има зони, в Милано също плащаш повече за по-дългите линии, математиката е проста, то не може всичко безплатно само защото сме бедни, все някой трябва да плаща
Miki
на 11.08.2012 в 11:36:09 #8До колкото знам почти навсякъде в градовете по света, където има метро, плащаш на метростанцията и влизаш. Пътуваш с колкото са ти необходими линии и излизаш на метростанцията която ти е необходима. Ако пък си ненормален и имаш излишно време за губене, можеш да се возиш цял ден без да излизаш от метрото. Така че това което правят нашите управници не е простотия (както някои пишат по-долу) а алчност и лакомия. Точно тези им качества смятам, че ще им отрежат главите. Тяхната алчност просто няма равна на себе си по света. Колкото прост и търпелив народ да сме все някога ще ни писне!
Велзевул
на 11.08.2012 в 02:21:26 #7Разбира се, но само в Чалгастан! ;)
бББ
на 11.08.2012 в 00:50:18 #6- Как се нарича муж, на видима възраст над 30г, пътуващ с метрото? - Нарича се неудачник!
fingerman
на 10.08.2012 в 21:57:02 #5ха ха тия са като идиотите-хотелиери от село Банско, които през лятото качат цените на стаите ! Като се увеличи метрото, нали ще има нови станци - нови пътници - нови закупени карти от хора, които досега не са пътували? Супер логика !
Матю
на 10.08.2012 в 21:08:30 #4Тези си имат много извратена логика. Колкото по-голямо е метрото, толкова по-ниска е средната издръжка на километър трасе. А те правят точно обратното.
Vladimorka
на 10.08.2012 в 21:01:02 #3Идиоти! И кво излиза - с билети е също толкова скъпо, колкото и с карта - билетите от електронните карти са по 80 стотинки. 22 работни дни по две пътувания по 80 ст. = 35.20 лв / месец
dk
на 10.08.2012 в 20:27:14 #2Леле! Тия докато пуснат цялото метро, ще ги направят ега ти картите. Много лъжат - увеличава се инфраструктурата, увеличава се и пътникопотока. Колцина са тези дето ползват метрото по няколко пъти на ден? И колко пъти би му се наложило на човек да го ползва многократно? Я се случи веднъж - дваж в месеца, я не. По принцип - отиваш на работа и се връщаш. За сега общината губи битката с гратисчиите в градския транспорт. Днес ми проверяваха билет в метрото. Но по някои автобусни линии контрольорите не си показват носа. Мургавите не дупчат билети и карти не купуват.
SeeKnDestroY
на 10.08.2012 в 20:19:47 #1Mного недомислено, просто ги е страх да сложат 2лв. за билет за метрото. Не знам къде из някоя друга страна го има това - картата да е 35 пъти по-скъпа от единичния билет. В момента 4 талона (40 пътувания) - 4 х 8лв. = 36лв. За един работен месец сигурно се правят по около 42-44 пътувания да кажем... е, то почти не излиза по-евтино... а т'ва, че може да се изпозлват 2 линия - не означава, че все ползва и 2те линии.