226 проекта за училищни иновации от 203 училища постъпиха в Министерството на образованието и науката (МОН) до 31 януари, съобщиха от ведомството. Тогава бе крайният срок за кандидатстване за статут на иновативно училище.
Нестандартните подходи се прилагат в три посоки - нов или усъвършенстван начин на управлението на училището или детската градина; промени в учебния план и нови учебни предмети, програми и планове, съчетани с модерни методи на преподаване.
Новият Закон за предучилищното и училищното образование позволява за първи път да бъдат признати за иновативни училища или отделни паралелки, които подобряват качеството на образованието чрез иновации.
Според информацията на МОН, в проектите има форми на работа, чиято цел е да засилят интереса на децата към ученето и да развиват своите таланти.
Едно от изискванията е училищните проекти за иновации да са одобрени от родителите на всички деца, с които ще се работи по нов начин. Задължително е също обучението да е съобразено с държавните образователни стандарти.
Всички 226 проекта ще се оценяват първо в регионалните управления по образованието. След това ще бъдат разгледани в обществена комисия, която до 28 април 2017 г. ще подготви списък за одобрение на иновативни училища от Министерски съвет, който да бъде обявен на 31 май.
Столичните училища са подали най-много проекти - 64. По 16 проекта са подадени от Варна, Пловдив и София-област.
От Стара Загора - 12, а от Велико Търново - 11.
Ето разпределението на подадените проекти по области:
Благоевград - 2
Бургас - 14
Варна - 16
Велико Търново - 10
Видин - 4
Враца - 6
Габрово - 4
Добрич - 5
Кърджали - 4
Кюстендил - 2
Ловеч - 4
Монтана - 5
Пазарджик - 8
Перник - 2
Плевен - 3
Пловдив - 16
Разград - 6
Русе - 3
Силистра - 0
Сливен - 8
Смолян - 1
София-град - 64
София-област - 16
Стара Загора - 12
Търговище - 2
Хасково - 3
Шумен - 4
Ямбол - 2