За втори път в рамките на седмица Министерството на образованието и науката излиза с опровержение на коментари, които вървят предимно по социалните мрежи.

Министерството не обсъжда и не подготвя въвеждането на изпит в детската градина, се сочи в позицията от днес отново.

От министерството обясняват и че в момента в детските градини ежегодно и във всяка възрастова група се проследяват постиженията на децата в началото и в края на учебното време, съответно 15 септември и 31 май. Най-често за проследяване постиженията на децата и за определяне на училищната им готовност в детските градини се използва игровия подход, а инструментите за това освен играчки са и различни изображения на конкретни ситуации.

Пример за такава задача, която служи за оценка, е детето да намери и да опише къде се намира дадена играчка. За същия въпрос може да бъде използвана и картинка, на която е изобразена аналогична ситуация. Това се случва в рамките на ежедневните занимания на децата, без самите те да знаят кога учителят прави тази проверка.

Към момента всеки учител може да избере по какъв начин и с какъв инструмент да направи това, обясняват от МОН.

Няма да има матури за детската градина и за 1 клас

Няма да има матури за детската градина и за 1 клас

Няма пари в бюджета за отпадане на държавните такси за студентите

Планира се разработването и прилагането на единен инструмент за проследяване на постиженията на децата за всички детски градини. но той няма да бъде под формата на изпит и по същество ще запази сегашния модел на работа - под формата на игра и без децата да разбират, че се проверяват техните знания и умения.

Срокът за изработване на такъв единен инструмент за всички детски градини е до 2027 г, след което учителите ще започнат да го прилагат. Дългият срок е необходим, за да бъдат предприети всички необходими подготвителни дейности, включително и широко професионално обсъждане и апробиране на инструмента.

Новият инструмент по същество няма да промени нищо за децата, но ще даде възможност за съпоставимост на резултатите между различните институции.