44% от учениците в училище не разбират математика, а 53% не разбират това, което четат. Това сочи Доклад за световното развитие на Световната банка на тема: "Да се научим да реализираме обещаното от образованието".

Докладът не е посветен на България. Резултатите от него представи Хайме Сааведра, старши директор "Образование" в Световна банка. В своето експозе той акцентира върху три проблемни области - учебната програма, учителите и управлението на училищата и системата като цяло. Той бе категоричен, че учителят трябва да умее да работи в клас не само със средностатистическия ученик, но и с всеки ученик, независимо от знанията му, за да се постигне качество и в крайна сметка ученикът да получи определени компетенции.

Така основен проблем, който възниква с разширяването на обхвата на учениците в образователната система е появата на училища, в които не се учи. Такъв проблем съществува в страните от Латинска Америка, както и в Африка, където процентът на учениците, които не разбират това, което четат достига до 90%.

Вълчев успокоява, че няма да има джендър обучение

Вълчев успокоява, че няма да има джендър обучение

Конвенцията не ни задължава да променяме учебните планове

Министър Красимир Вълчев коментира, че доклад за световното развитие няма за цел да съпоставя, а по-скоро да открои общите управления и предизвикателствата, пред които са изправени образователните системи. "Той ни провокира по редица важни теми. Това, което можем да кажем, четейки този доклад е, че сме по-убедени, че политиките, които сме формулирали са правилни", заяви Вълчев.

По думите му това, в което най-често се затрудняваме, е да намерим правилните инструменти и да концентрираме достатъчно ресурси не толкова само финансови, но и институционални, за да постигнем тези цели и да формулираме тези политики. "Тези политики изискват многогодишни усилия, усилия, които надхвърлят мандата на едно правителство или на едно Народно събрание и аз много се надявам да има политически консенсус", заяви Вълчев.

Друго предизвикателство, отчетено в доклада е образованието на възрастните в училище, което непременно трябва да се случи предвид големия брой на ранно отпаднали ученици.