Нашите деца се сблъскват с много неща в живота си, докато се учат да се ориентират в света около тях. Tехният най-мощен враг е Big Tech, пише за The Hill Мелиса Хенсън, вицепрезидент на "Родителския съвет за телевизия и медии", безпартийна образователна организация в САЩ, която се застъпва за отговорно забавление.
Децата се таргетират с реклами, плячка са и се използват за печалба от технологичните компании.
Проучване на "Родителския съвет за телевизия и медии", където аз съм вицепрезидент, разкрива, че Холивуд предлага на млади тийнейджъри телевизионни предавания с изрично съдържание за възрастни чрез приложения за социални медии като TikTok и Instagram, които са популярни сред 13 до 17-годишните. Говорим за предавания като "Euphoria," "Sex Education" и "PEN15", които имат рейтинг на TV-MA и не са за деца или тийнейджъри. Социалните медии се използват, за да достигнат до родителите и директно до децата с това съдържание.
Meta, компанията-майка на Facebook и Instagram, продължава да бъде разкривана от медии, податели на сигнали и съдебни дела като подхранваща сексуална експлоатация на деца, предоставяща платформа за педофили и позволяваща сексуално открито и друго вредно съдържание, насочено към тийнейджъри, особено тийнейджърки. Meta е съдена от окръг Колумбия и 41 щата, които твърдят, че нейните продукти са пристрастяващи и потенциално вредни за децата и тяхното психично здраве.
Други социални медийни платформи не са по-добри. Snapchat е използван за "примамване и сексуална експлоатация на деца". New York Times съобщи миналата година, че X (бивш "Туитър") се бори да се изправи срещу проблема си със сексуалната експлоатация на деца. Родителите съдят Roblox за сексуално съдържание в платформата му.
Естествено, можем да следваме парите. Ново проучване на Харвардския университет T.H. Chan School of Public Health разкри, че "компаниите за социални медии колективно са направили над 11 милиарда долара приходи от реклама в САЩ от непълнолетни през 2022 г."
Да, прочетохте това правилно. Big Tech прави милиарди долари, като улеснява този маркетинг към и експлоатацията на деца.
За съжаление на семействата, насочването на Big Tech към деца води до ужасни последици. Американският главен държавен здравен инспектор предупреди за кризата с психичното здраве сред младежите в Америка и за вредата, която социалните медии могат да им нанесат. Децата са уязвими на влияния, които виждат онлайн и въздействието на това съдържание може дори да бъде животозастрашаващо.
Тийнейджърите и техните родители се изправят срещу мощната технологична индустрия и алгоритми, които заливат потребителите и не предлагат спасение.
Big Tech се противопостави на даването на приоритет на защитата на децата, въпреки че тези компании знаят, че има проблеми. Някои предлагат родителски контрол, но самата идея за родителски контрол поставя цялата тежест на защитата върху родителите, а не върху компаниите за социални медии, които проектират и изграждат тези платформи.
Изглежда, че Meta най-накрая приема защитата на децата по-сериозно, като автоматично поставя непълнолетните акаунти в по-рестриктивни настройки. Наскоро обяви, че "автоматично ще ограничи тийнейджърските акаунти в Instagram и Facebook от вредно съдържание, включително видеоклипове и публикации за самонараняване, графично насилие и хранителни разстройства" и че "на тийнейджъри под 16 години няма да се показва сексуално открито съдържание", според Wall Street Journal.
Но това са мерки за безопасност, които Мета трябваше да приложи от самото начало, без обществения натиск, съдебните дела и вредите, които вече бяха нанесени на нашите деца.
В крайна сметка Конгресът на САЩ трябва да се намеси, за да гарантира, че технологичните компании дават приоритет на безопасността на децата.
Сред възможните мерки пред Конгреса е Законът за онлайн безопасността на децата, предназначен да държи компаниите за социални медии отговорни и да установи задължение за грижа за защитата на децата онлайн; Закона за защита на поверителността на децата и тийнейджърите онлайн, който разширява защитата на поверителността до тийнейджъри и деца под 13 години; Законът EARN IT, който ще гарантира, че технологичните платформи защитават децата от материали със сексуално насилие над деца; и друго законодателство, което служи на децата и семействата вместо на интересите на Big Tech.
Президентът Байдън призова технологичните лидери да гарантират, че децата са защитени от онлайн съдържание, "което заплашва тяхното психично здраве и безопасност".
Не е достатъчно да се отдръпнете и да продължите да се надявате, че големите технологични компании ще направят повече, ще бъдат по-добри или ще действат по-отговорно. В интерес на американската нация е да защити бъдещите поколения, докато са още млади. Конгресът трябва да държи тези компании отговорни.