Фирма „забравила" 12 млн. лв. задължения ги е платила още на следващия ден след обаждане от служител на столичната дирекция на Националната агенция за приходите (НАП).

Въведената в софийската дирекция практика за контакт с длъжниците по телефона продължава да е най-предпочитаният начин за връзка с длъжници и дава сериозни резултати.

От началото на годината са проведени 24 421 разговора, при които на клиентите се напомня за дължима от тях сума и възможностите за погасяването и.
До края на юли са проведени и 13 704 работни срещи, както с граждани, така и с представители на бизнеса.

Изпратени са и 32 605 покани за доброволно плащане до лицата, с които не е осъществена връзка по телефона.

За ефективността от тези мерки говори и непрекъснато увеличаващият се брой на длъжниците, които сами търсят връзка с публичните изпълнители, за да предложат обезпечение и схема за погасяване на дълга си.

Като резултат от началото на годината до сега са наложени 10 555 обезпечителни мерки за 183 млн. лв. Просрочените задължения се изплащат на части - в рамките на 3 до 6 месеца.

С длъжниците, които не са се възползвали от възможностите за доброволно погасяване на дълга си, работят специално сформирани екипи за принудително събиране на просрочените данъци и осигуровки.

За първите 7 месеца на 2009 г. просрочените плащания в столичната дирекция на НАП са намалели с 580 млн. лв.