Фирма „забравила" 12 млн. лв. задължения ги е платила още на следващия ден след обаждане от служител на столичната дирекция на Националната агенция за приходите (НАП).
Въведената в софийската дирекция практика за контакт с длъжниците по телефона продължава да е най-предпочитаният начин за връзка с длъжници и дава сериозни резултати.
От началото на годината са проведени 24 421 разговора, при които на клиентите се напомня за дължима от тях сума и възможностите за погасяването и.
До края на юли са проведени и 13 704 работни срещи, както с граждани, така и с представители на бизнеса.
Изпратени са и 32 605 покани за доброволно плащане до лицата, с които не е осъществена връзка по телефона.
За ефективността от тези мерки говори и непрекъснато увеличаващият се брой на длъжниците, които сами търсят връзка с публичните изпълнители, за да предложат обезпечение и схема за погасяване на дълга си.
Като резултат от началото на годината до сега са наложени 10 555 обезпечителни мерки за 183 млн. лв. Просрочените задължения се изплащат на части - в рамките на 3 до 6 месеца.
С длъжниците, които не са се възползвали от възможностите за доброволно погасяване на дълга си, работят специално сформирани екипи за принудително събиране на просрочените данъци и осигуровки.
За първите 7 месеца на 2009 г. просрочените плащания в столичната дирекция на НАП са намалели с 580 млн. лв.
boris
на 01.09.2009 в 17:54:49 #4Беше публикуван разговора по телефона: - Алоо, абе момче ти знаеш ли с кой говориш бе? Ти нещо май си имал данъци да плащаш? Дай да видим имаш ли , нямаш ли? Не! Не ми се обяснявай! Млъкни , затвори и иди да си платиш данъците! Много като тебе вече плакаха......
jm1973
на 01.09.2009 в 14:16:48 #3Елате вие,зада не идваме ние!Пхуааааа!
JIM
на 31.08.2009 в 19:06:00 #2Имали 12 мил. - дали. Аз кво да дам? Ще ми вземат голия...пищов.
Минувач
на 31.08.2009 в 17:18:38 #1Данъчните инспектори вземат солиден %, ако успеят да доведат до край просрочените плащания.