Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция от 5 584 570 лв. на „Райфайзенбанк България" ЕАД.
Това е най-високата глоба, налагана някога от комисията.
Повод за образуване на производството е подаден до Комисията сигнал от гражданин, в който е посочено, че той и съпругата му, като клиенти на банката по договор за ипотечен кредит от октомври 2004 г., са получили безплатна застраховка „Живот" за целия период на договора.
Този бонус е бил предлаган от самата банка в периода 2004 - 2007 г.
През 2009г., след като съпругата на подателя на сигнала е починала и той е предприел необходимите действия за оповестяване на настъпилото застрахователно събитие, е станало ясно, че застраховката едностранно е прекратена от Райфайзенбанк, считано от 1 юни 2006 г.
Реакция
Райфайзен ще проучи мотивите на решението, след като го получи официално. От публикуваната до момента информация може да се заключи, че комисията е приела за установени обстоятелства, които не отразяват вярно фактическата обстановка по конкретния казус. Ако проучването покаже, че тези заключения на Райфайзенбанк са верни, банката ще обжалва решението по предвидения в закона ред
От събраните по преписката доказателства е видно, че банката е продължила да предлага тази застраховка към сключен договор за ипотечен кредит и след 1 юни 2006 г. В някои от рекламните съобщения дори изрично се е изтъквало, че безплатната застраховка „Живот" е за целия период на кредита.
Комисията счита, че предлагането на този бонус почти до края на 2007 г. и липсата на обяснения относно причините, наложили прекратяването на договора по инициатива на банката, показват намерението на финансовата институция да използва безплатното предлагане на застраховката единствено като способ за привличане на клиенти, без да е налице действително намерение услугата да бъде реално поддържана.
Освен вредата за потребителите, това поведение уврежда интересите и на конкурентите на пазара на финансови услуги, като поставя дружеството в привилегировано положение спрямо онези, които не предлагат безплатна застраховка или предлагат тази услуга, но и действително заделят необходимите средства за нейното изпълнение, изтъкват от КЗК.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание съдействието от страна на ответника и постигнатото споразумение между банката и пострадалото лице, но също така и продължителния период на нарушението.
4udoto
на 29.10.2009 в 01:26:24 #30emo80, свържи се с тези хора - http://www.forumat-bg.com
Taralez
на 27.10.2009 в 00:37:41 #29myuser the second | 26.10.2009 19:08 Финансовите институции от всякакъв тип в България са като риба във вода защото българина няма навика да си търси правата. ================================= при кой да ги търсиш като всеки в нашите банки е човек на някого. А самите банки гравитират около разни политически кръгове с цел да спечелят нещо от държавата - много от правителствените плащания минават през СИБанк, голяма част от европейските заеми за земеделството открай време минават през Райфайзен и т.н.
Taralez
на 27.10.2009 в 00:32:26 #28Hardwired | 26.10.2009 17:33 И аз какви премеждия имах с тия Уникредит. За да си подновя кредитната карта ме караха да попълня всички документи като за нова..... . А във ПИБ сядаш пред една какичка, казваш и какво искаш и тя ти пише всичко. Наистина УНИкредит са УНИкални тестикули. ==================== аз ги имах същите премеждия ама наопъки - изгубих една седмица при манекенките от ПИБ за да си закрия сметките, а 30 мин при една приятна кака в Уникредит да си подновя старата. Вече втора година имам само проблеми в ПИБ вкл. и преиздадена виза карта която не работеше - изглежда смяната на собственика си каза думата, а преди бяха невероятно точна банка.
Ne_e_istina
на 26.10.2009 в 20:22:05 #27Подробен, само да вметна, че банката-майка е австрийска. ;)
Podroben
на 26.10.2009 в 19:27:29 #26Много добре. Трябва да има набиване на канчето, пък дори и да е на германска банка. Човекът правилно си е потърцил прават и си е получил сумата. Това ще е за урок на чуждестранните банки, че БГ също е Европа
Този случай трябва да се публикува във всички издания, за да знаят хората, че е възможно да си потърсят правата и да го сложат на банките, както подобава. 
mocipako
на 26.10.2009 в 18:32:45 #25Големите играчи се наиграха на пясъчника, това мога да кажа аз. Малко им е тази глоба. Аз, казах !!!
lotsopa
на 26.10.2009 в 18:15:13 #24emo80 Какво се чудиш за Уникредит-Булбанк - българо-италианско недоразумение. Нали този, който я приватизира след това й стана съвсем случайно шеф, Хърпърцумян, или как беше? Както казват "между двете няма нищо общо".
Ne_e_istina
на 26.10.2009 в 17:36:09 #23Точно в клон на Райфайзен внезох по картовата си сметка сума, която после, като погледнах на бележката в къщи, беше със същия номинал, но в евро. Звъннах в банката да им кажа, а те най-нагло ми отвърнаха, че "били оправили вече проблема". Без да ме предупредят !!! Ако ги бях изпукал тия пари, както и на разписката пишеше, че са внесени Х евро, сигурно щяха да ореват цяла София.
Mike
на 26.10.2009 в 17:19:41 #22emo80, по принцип си прав разбира се. Булбанк че са виновни, виновни са си. Но така както описваш случката, всичко е можело да мине значително по-безболезнено, ако беше взел няколко елементарни предпазни мерки от своя страна: Първо, като ти дадат нова карта и/или нов ПИН, първото което правиш, е да го пробваш. На момента! В твоя случай ще рече -- в България! И ако проблема наистина е бил в ПИН-а, той щеше да си проличи още тука. И нямаше да ти се налага да береш срам по Италията. Второ, признак на много лоша култура е да обличаш дрехите в магазина, преди да си ги платил! Аз лично избягвам да ги обличам дори след като съм ги платил, преди да съм се прибрал в нас, да съм ги огледал щателно, и да съм ги изпрал (има секви химикали по тях). Но да речем, че тва си е мой вкус. Но да ги облечеш и да им свалиш етикета преди да си ги платил е леко нагло. Не бих го направил дори да знам, че картата ми работи и дори да имам пари на платя в брой! Ако не беше направил това, щеше да си спестиш още една голяма порция срам, както и имиджа на сутеньор. (Макар че тая реплика от страна на "сеиджиите" е малко тъпа -- сутеньорите обикновено плащат в брой, не с карти, и обикновено не страдат от липса на средства. Но от лелките в магазина кво да очакваш.) И трето, един съвет от мене -- единствените карти, които имат що-годе свястно и НАДЕЖДНО международно покритие, са КРЕДИТНИТЕ карти. Ще рече Виза (не Електрон! само Виза!) и МастърКард (не Маестро! МАСТЪР!). При тях дори обикновено нямаш нужда от ПИН, плащаш само с подпис, и евентуално с лична карта, която искат в някои магазини. Така че с такава карта няма какво да объркаш, освен ако не си забравиш подписа и загубиш личната карта. Но в този случай ако си в чужбина и без тва имаш много по-сериозен проблем
Всичко това както казах не оневинява Булбанк. Но искам само да кажа, че с малко елементарно мислене можеше да си спестиш МНОГО проблеми. А мисленето не нещо, което никой не може да направи вместо тебе...
amica1
на 26.10.2009 в 14:55:53 #21Регистриран на: 08.12.2007, 13:07 USA RULZ | 26.10.2009 14:14 Ти в какъв парник живееш, че си нямаш понятие какви куриози са в състояние да натворят банките на клиентите си? Ако си в състояние да си защитиш контратезата, направи го, иначе поведението ти е на недозрял тийнейджър.
USA RULZ
на 26.10.2009 в 14:14:17 #2023. emo80 | 26.10.2009 13:34 По-голяма идиотщина не бях чел... Бай Ганьо пътува из Европа, ама банките му били криви ... Най-добре си стой си на село при животинките - там всичко е просто и ясно - имаш крава - пиеш мляко ... и т.н.
ManUtd
на 26.10.2009 в 13:55:03 #19Големи, лъскави реклами, без покритие, отзад намусени некадърници, не искащи да виждат клиенти. На много места.
emo80
на 26.10.2009 в 13:34:35 #18Та в крайна сметка влязох в кабинката и пак нищо не става. Банкомата твърдо бе убеден, че аз съм мошенник и не ми даде пари. Да ви кажа какво ми казаха от Уникредит банк в Милано по повод случката с банкомата- първо тези карти издадени в България от Уникредит булбанк не фигурират в тяхната система – затова и кабинката не може да се отваря. Второ аз като собственик на банкова сметка в Уникредит булбанк се оказа че не фигурирам в системата на Уникредит банк в Италия. Така, че дори и да искам да си изтегля парите на каса - няма да мога. Излиза, че Виза Електрон издадена в България може да се ползва само в България. Освен ако не си носите чук, тесла, пирони, тел, къртач – препоръчвам тези на известна немска фирма – много са добри. Но от Уникредит Булбанк и до ден днешен твърдят, че техните карти – дебитни се ползват в цял свят. Как, никой не знае. Париииииииииииииииииииииии!!!!!!!! Къде ми е евротооооо! Няма го. Стигнах в разговорите си с тази женадо там, че ми предложи да ми изпрати лични пари за да имам поне да ям докато се завърна в България. После да съм и ги бил върнал. След още ден, два седене в стаята умрял от глад защото карахме и двамата на една закуска в крайна сметка получих обаждане направо от Господ -- може и да съм го сънувал - та въпросната госпожа Найденова ми звъни и ми каазва -- гггггггггсне разбрахме какъв е проблема - тази карта имала втори пин, първия бил анулиран - защото стажанта нещо бил объркал или банковата система е объркана или някъде има грешка, но не била в Уникредит Булбанк. та попитах е защо аз го нямам този втори пин. защо не съм уведомен телефоните ли ги нямате - оказа се че: имали телефонна повреда дълго време. Много дълго време, после нямало кой да ми се обади. После новата колежка била срамежлива, отново хиляди глупости за моя сметка. В крайна сметка поиграхме на тото и нацелихме пина след няколко опита. Въпрос знаете ли, че пина на картата е поверителна информация и, че само аз би тряябвало да го знам? А се оказа, че именно аз не го знам. Но пък явно в банката го занеха много добре. Нарушение на закона за защита на личните данни. Изтеглих си парите начаса. Освен това Банката Уникредит насилствено е задържала мой пари може би са в затруднение в следствие на финансовата криза и прибират де що падне. Един съвет потребители на този форум, ако намерите карта на някоя банка пробвайте може и да я отключите. В тотото е истината :-). Та да ви кажа провали ми се цялото пътуване, брах срам и пред българи и пред чужденци. На два пъти почти да ме опандизят. Стоях гладен. Нищо не видях и похарчих около 5000 лева за това пътуване. Сами си правете сметка дали са коректни от Уникредит Булбанк. След като се върнах в България няколко дни не можах да се срещна с въпросната госпожа в крайна сметка аз съм доста нахален и се добрах до недостъпната – та жената ми поиска картата обратно, тя – картата - била собственост на банката. Оказа се, че и карта нямам, но не я върнах. Единственото, което чух от директорката на клона беше съжаляваме, за получената ситуация, нямаме персонал – не е по моя вина. Аз не търся вина от конкретен човек. Аз искам някой да ме обезщети за това, че бях унижен да прося по улиците на Милано. Освен това ми каза, че няма как да докажа, че картата е имала втори пин. Защото го била изгорила пред колежките си, а те нямало да проговорят, -- може би защото ще ги уволнят предполагам. Тръгнах да си търся правата и се оказа, че нямам права в договора си с тази банка. Хора – клиенти на тази банка проверете си договорите – в тези договори банката не поема никаква отговорност за парите ви – вие имате само едно задължение – да плащате. Едва ли доста от вас имат време да проверяват сметките си в тази банка, дали се олихвяват правилно, дали изобщо могат да ви ги въстановят при някакъв проблем. При мене се оказа, че банката насилствено е задържала мой средства за нейна изгода- помислете дали тази банка все още има депозитите ви. Банката е доста голяма, но при буря големите дървета се чупят по-лесно от по-младите. Потърсих помоща на юрист – и ударих на камък, повечето с които говорих бяха искрени и ми казаха, че банката налива много пари на нашия пазар и че могат да си загубят правата и повече никога да не работят това което работят. Та се оказа, че тази банка е недосегаема. Даже един човечец ми каза – по-добре да си трайкам и да пия една студена вода, щото може и случка да ми се случи. Та в крайна сметка ми написаха една жалба и я занесох в централата на Уникредит Булбанк – първи впечатления – оказа се че нямат човек, който да си занимава с жалбите, после се оказа, че май имало, но я нямало. В крайна сметка след около 3 -4 часа се появи един младеж, който ме попита поне5 пъти дали съм сигурен, че искам да пусна жалбата, и в един момент аз го попитах защо всички ги е стар толкова много от тази институция, а той ми каза плащаме на най-добрите адвокати – драги клиенти те плащат на най- добрите адвокати за да ги пазят от вас с вашите пари. Младежа, който я прие ме убеждаваше, че най вероятно съм се объркал, че съм си сбъркал пина, абе почти успя да ме убеди, че не съм от тук, че не съм клиент на тази банка и че най –вероятно съм се объркал. След като ми прие жалбата позабрави да ми даде входящ номер та изчаках още половин час и за номер. До тук добре. От банката ми звъннаха после няколко човека – вече ми знаеха номера. Явно в крайна сметка са видяли, че съм клиент именно на тази банка . И в един момент тишина, чакам отговор на жалбата за да мога евентуално да заведа дело. Няколко пъти ходих до централата на банката и все бяхя в обедна почивка или някой бил бременен, или отпуска абе ако някой не иска да те види – ще ти намери 10000 причини да не се видите. Два дни след като мина единия месец в който уж трябваше да ми отговорят получих писмо с меко казано смешно съдържание – от сорта на: другарко, другарко много се извинявам, че ощипах Петя по дупето, ама тя само ме закача, повече няма да правя така. Рапорт даден, рапорт приет. Господин Бъчваров –
emo80
на 26.10.2009 в 13:33:54 #17Здравейте потребители на този форум преди 5 месеца, а по конкретно към края на декември 2008 година аз, Вълко Джанкардашлийски, отидох в клон на Булбанк - Златен рог в гр. София на бул. Черни връх, за да сключа договор за дебитна карта Виза Електрон - с цел да я ползвам в чужбина, а по конкретно в Италия, където не би трябвало от автомати на същата банка като се теглят пари да се взимат удръжки. Поблазнен от това предложение аз отидох във въпросната банка и конкретния клон за да сключа договор за дебитна карта Виза Електрон. Оттук започват моите перипетии: Като за начало мога да разкажа как ми объркаха името, после ми сбъркаха договора, а накрая се оказа, че и парите, които съм внесъл не са и в моята сметка - да ви предупредя - обслужи ме някакъв стажант, с помоща на още 2 - ма стажанти, които живо се интересуваха какво работя като IT специалист и как ние IT специалистите сме били като мухи на лайно и много сме се били навъдили и сме били кой от кой по некадърен. Да не се отклоняваме от темата. След като се разходих около 20 пъти и след като обещания срок 3 - 4 дни бе надминат няколкократно - държах в ръцете си щастлив, въпросната дебитна карта - виза Електрон. На 13 Януари аз и моята половинка заминахме в чужбина - Италия, за едноседмичен престой в Милано и пътуване до Венеция, Лугано и до други градове свързани с историята на Италия. В джобовете си имахме приблизително 20 евро и безценната Дебитна Карта виза Електрон, която осигурява сигурност по време на пътуване - смешка. Пътуването беше организирано предварително платени самолетни билети, преспиване и храна - закуска. На следващия ден ние се качихме на автобуса за Лугано с цел да пазаруваме във Foxtown Mendrisio. За дамите ще е интересно, че намаленията там не са много големи, но пък си заслужава самия център избора е голям. В крайна сметка след дълго оглеждане аз се спрях на някакъв парцал, а приятелката ми на едно яке и отиваме на касата да плащаме. Идва нашия ред и картата не работи. Пробваме един път, втори път не става - дава грешен пин. Няма да ви обяснявам ситуацията в подробности, но се насрах от срам дрехите вече бяха с махнати етикети и бяха върху нас - оказа се, че нямаме пари с какво да ги платим, даже нямаме пари да ядем. Насъбраха се хора нямате идея колко е унизително да ви нарекат Българи. Една от продавачките каза, че картата е подправена. Технически погледнато такава карта се оказа даже, че няма. Както се оказа, че няма и пари. Една от продавачките се провикна тези са българи. И сякаш някои каза, че има намаление - струпаха се хора. В крайна сметка от това което разбрах се оказа, че аз съм сутеньор с наложницата си. Съжалението на хората се четееше в очите им - една жена, която общо взето говореше по-добре английски ми каза следното - тук и в Италия българите не са с особенно добър имидж - крадат, проституират, продават наркотици и че сме в черната хроника всеки ден. В крайна сметка можеха да ни арестуват, защото Уникредит Булбанк явно си печатат карти без покритие. Върнахме се в Милано разочаровани, притеснени, как ще караме следващите няколко дни и с какви пари ще живеем. Аз съм си дал парите в Уникредит Булбанк за дебитна карта а се оказа, че парите насилствено са задържани. В крайна сметка се обадих на една приятелка, на която съм и безкрайно благодарен и надали някога ще мога да я компенсирам, и я помолих да отиде до въпросния клон и да потърси директорката на клона госпожа Найденова, тъй като моите опити да се свържа с нея по телефона се оказаха безуспешни. След проведени разговори за около 800 лева роуминг от 3 различни телефона, тъй като директорката на клона ме убеждаваше, чрез моята позната, че нямам сметка в банката, че съм си объркал пина, листчето с пина от банката беше пред мен в ръката ми, убеждаваше ме че проблема не бил при тях, абе един ден разговори. Та в крайна сметка тази жена кандиса да си пусне компютъра и да види, че проблема е при тях. След което ми каза, че сметката ми била объркана, че моите пари не било много ясно къде са, и още един куп глупости, които изрича един човек, когато се намира в безизходна ситуация и когато е в неведение какв става всъщност в тази банка, ако това е изобщо банка, а не някоя пирамида за събиране на пари с цел лично облагодетелстване. тотално безхаберие, обслужвали хората стажанти, защото нямало пари за квалифицирани специалисти- не виждам всъщност каква квалификация трябва за да се препишат едни данни от лична карта върху типов договор и да се отвори сметка, но явно трябва да е нещо много по-сложно - аз съм един прост IT специалист - мрежар, хамалин неук. :-) И нямам право да се меся в работата на посветените в тайните на банковото дело. Булбанк - Смешници. Та в крайна сметка жената реши, че може да говори с мен по телефона лично и ме помоли да отида до банкомат и да пробвам пак - какво бе моето учудване , когато разбрах че с тази карта не мога да влезна в кабинката на банкомата, защото на вратата има четец и той не разпознава картата - тогава тя ме помоли да спра някои на улицата да го попитам дали има карта на Уникредит банка и да го помоля да отвори кабинката - за да мога да " ограбя банкомата" или да изтегля пари - искам да спомена, че аз италиански не говоря - запретнах ръкави и почнах да разпитваам по улицата хората имат ли карта на Уникредит банк - в крайна сметка дойде един полицай и ме затегли нанякъде, .... след като му се дръпнах ме пусна прегледа ми документите и ми каза следното: ще ти отворя кабинката на развален англиийски, разбрахме се горе долу. Обясних му какъв е проблема и той се посмя и аз се посмях и в крайна сметка ми каза, че имам съмнителен вид и приличам на негър. Аз му обясних, че съм бял, но той каза бял отвън - черен вътре. Както и да е негрите по улиците на Милано са често и натрапващо явление - просят пари окичват те с някакви връзчици абе много са нахални. По добре далеч от тях.
mind twist
на 26.10.2009 в 13:28:25 #16Абе и такива сам им менижърите и голяма част от персона,а - батко и леля взели, все алчни некадърници!
mind twist
на 26.10.2009 в 13:26:13 #15Малко им е още х10 поне, нагла алчна сган!
Bender
на 26.10.2009 в 13:16:56 #14"Любима" банка на много хора....
carlos
на 26.10.2009 в 12:16:59 #13Нема такава башибузушка банка.. Преди време сложих на срочен влог 5 бона и на падежна дата точно след 1 г. ми взеха 5 кинта за закриване на сметката.. Като видя табелата и минавам на другия тротоар.
Stahlgewitter
на 26.10.2009 в 11:47:53 #12Боклуци са, а райфайзен са баш-боклуци сред банките в България.
Meteora
на 26.10.2009 в 11:30:14 #11Специално пък Райфайзен си го заслужават! Няма друга банка, която да ми вземе 2 лв такса за вноска на 600 лева по сметка на неин клиент. Навсякъде това е безплатно!