Едва пет-шест случая на спорове между банки и клиенти е решила Помирителната комисия по платежните спорове, която работи от една година.

Комисията на практика дава възможност проблемите между финансовите институции и потребителите да се решават, без да се стига до съд.

Според експертите на БНБ обаче твърде малко хора са наясно, че могат да се жалват пред тази институция, съобщава БНР.

Жалби могат да се подават при случаи, когато е имало проблем с паричен превод или с издаването и преиздаването на банкови карти - например, ако банката ви реши да смени картата без на нея да й е изтекъл срокът.

Преди да се обърнат към помирителната комисия гражданите трябва най-напред да са се опитали да решат проблема, като са се свързали с банката и същевременно да не са завели дело в съда.

Двете страни не са длъжни да приемат решението на комисията, както е при решение за съд.
Предложението за спогодба обаче се предлага от комисията в много кратък период от време - между два и три месеца след подаването на жалбата, а процедурата е безплатна.