Издаването на електронни рецепти на пациентите ще започне през март следващата година.

Това информира заместник-министърът на здравеопазването Ваньо Шарков, който прави обиколка из страната, за да проследи как работи системата за пръстовия автентификатор, съобщи БНР.

Електронната рецепта е част от цялостната концепция за електронно здравеопазване в страната, което с всички включени в него услуги ще започне да работи напълно през първата половина на 2017 година, уточни Шарков.

Според него електронната рецепта ще замести използваната досега хартиена, а изписаните лекарства ще бъдат нанасяни от лекаря по електронен път в здравната карта на пациента. С нея той ще може да ги купи в аптеката.

Информацията какви медикаменти са изписани и в какво количество ще постъпва и в сървъра на НЗОК, като Министерството настоява, че това е един механизъм, чрез който може да осъществява непрекъснат и постоянен контрол.

„Цялата система дава възможност НЗОК да защитава парите на българските граждани, които са здравноосигурени. Това е задължение на Касата по закон и то трябва да бъде изпълнявано", допълни заместник-министърът.

До момента 250 лечебни заведения в страната, сред които и частни, са заявили желание да приемат пациенти с пръстов автентификатор. В 200 от тях новата система вече работи, а 50 очакват да получат устройствата. Към момента министерството няма данни за проблеми в системата.

След 1 октомври въвеждането на пръстовия автентификатор ще стане задължително. Точната дата още не е уточнена.