Германия е изправена пред стачки на няколко фронта в четвъртък, тъй като машинисти и летищни работници напуснаха работа, причинявайки хаос за милиони пътници и увеличавайки икономическите проблеми на страната във време на надвиснала рецесия, предава Ройтерс.
Стачките са последните от вълна от индустриални протести, които засегнаха Германия, където високата инфлация и проблемите с персонала усложниха преговорите за заплатите в ключови части от транспортния сектор, включително националния железопътен, въздушен и обществен транспорт.
Индустрията предупреди за цената на подобни стачки, след като най-голямата икономика в Европа се сви с 0,3% през 2023 г. и правителството предупреди за по-слабо от очакваното възстановяване.
Машинистите започнаха пети кръг от стачни действия в 2 часа сутринта (3 часа българско време), след като протестът в товарния департамент започна в сряда вечерта.
Днес стачкува и наземният персонал на авиокомпанията в Lufthansa и служителите по сигурността на някои летища, включително най-натоварения германски център Франкфурт, чийто оператор Fraport съобщи, че 650 от планираните 1750 полета за четвъртък са били отменени. Отмени са и полетите за и от София.
Стачката на машинистите, което ще продължи до петък следобед, бележи началото на поредица от стачки, планирани от синдикатите, която настояват за намалено работно време при пълно заплащане.
Само един на всеки пет влака на дълги разстояния се движи, каза железопътният оператор Deutsche Bahn, но пътниците са проявили известно разбиране. Железопътният оператор обвини синдиката, че отказва да направи компромис.
Междувременно асоциацията на летищата ADV предупреди, че стачките в авиационния сектор, които се проведоха в четвъртък в Хамбург, Дюселдорф и Франкфурт, увреждат репутацията на Германия като център за бизнес и туризъм.
Наземният персонал на Lufthansa започна двудневна стачка в четвъртък и създаде нови проблеми за германския флагман, след като кабинните екипажи гласуваха в сряда за стачни действия, като профсъюзът UFO оценява следващите стъпки.
Отчитайки годишните си резултати, Lufthansa предупреди, че стачките са фактор, който ще доведе до по-висока от очакваната оперативна загуба през първите три месеца на 2024 г.