Някои от най-големите световни производители на храни, автомобили и потребителски стоки отчетоха по-добри от очакваните резултати за третото тримесечие, въпреки рекордните американски мита, наложени от президента Доналд Тръмп. Това успокои инвеститорите, които се опасяваха от загуби и забавяне на световната търговия, предава "Ройтерс".

След предупреждения за над 35 млрд. долара допълнителни разходи, много компании са намерили начини да прехвърлят ценовия натиск върху потребителите или да оптимизират дейността си.

Сред тях е Volvo Cars, чиито печалби скочиха с над 40%, след като програмата за съкращения на разходите започна да дава резултат. Unilever и Adidas също отчетоха по-силни продажби и подобрени маржове, докато Hasbro увеличи прогнозата си благодарение на растящото търсене на дигитални игри.

Не всички успяха да избегнат натиска - Essity и Michelin предупредиха за трудности на американския пазар и спад в потребителското доверие.

Въпреки това глобалната икономическа картина изглежда по-стабилна от очакваното: 87% от компаниите в индекса S&P 500 вече са надминали прогнозите си, а борсовите индекси в Европа и САЩ продължават да растат, подхранвани от надежди, че бизнесът се адаптира успешно към новата търговска реалност.

Цените на петрола скочиха с над 4% след новите американски санкции срещу „Роснефт“ и „Лукойл“

Цените на петрола скочиха с над 4% след новите американски санкции срещу „Роснефт“ и „Лукойл“

Пазарът изчаква решението на Индия дали ще се съобрази със санкциите