Възстановяват се петдесет моста. Първата фаза, която трябва да завърши тази година, включва 29 моста в граничния район с Гърция. Други 21 моста, които се намират в други райони, ще бъдат ремонтирани по време на втората фаза.
Не само ще бъдат отстранени нанесените през годините щети, но и мостовете ще могат да издържат на натоварване, два пъти по-голямо от сегашния им капацитет. Според строителния инженер Горан Марковски на държавата няма да й се налага да прави допълнителни ремонти през следващите 50 години.
Проектите ще допринесат за изграждането на стабилна пътна инфраструктура и за повишаване на възможностите на Македония да се присъедини към европейската пътна мрежа, каза министърът на транспорта и комуникациите Миле Янакиевски.
Мостовете, построени през 60-те години с остарели методи и материали, бяха в окаяно състояние. Подпорните колони бяха силно повредени, а настилката бе разбита. НАТО финансира проекта, тъй като активно използва македонските пътища към Косово през последните осем години.
Ремонтните работи са завършили по девет от всичките 29 моста, обхванати в първата фаза. Осем други моста са в последните етапи на реконструкция и изпитанията им ще приключат до декември.
От ДЖЕСАШ казаха, че са доволни от напредъка досега. Според строителната организация темповете могат да се поддържат и работата да приключи дори преди декември. Местните шофьори обаче са нетърпеливи. В момента пътното движение по магистралата "Скопие-Велес" може да използва не две, а една лента, което причини няколко автомобилни катастрофи.
НАТО не за първи път помага в реконструкцията на пътища в Македония. През 2003 г. Алиансът дари 3 млн. евро за ремонт на пътя от Куманово до границата с България, два моста на границата със Сърбия и мост близо до Демир Капия.
moeto mnenie
на 06.06.2007 в 14:23:33 #4PrikazkataProduljava
на 05.06.2007 в 17:52:46 #3Timur Tamerlan
на 01.06.2007 в 17:04:59 #2AAA
на 01.06.2007 в 10:29:11 #1