Морските доставки на руски петрол достигнаха петмесечен връх, съобщава Bloomberg. Това се случва точно преди влизането в сила на новите санкции на ЕС в началото на декември - дотогава корабите трябва да достигнат крайните си дестинации.

Доставките от Русия са нараснали до 3,6 млн. барела дневно, което е най-високото ниво от началото на юни, съобщи агенцията. По-слабо волатилната четириседмична средна стойност също се повиши до най-високото си ниво от август насам.

Великобритания забранява услугите за транспорт на руски петрол

Великобритания забранява услугите за транспорт на руски петрол

Мярката влиза в сила от 5 декември

Обединеното кралство последва примера на ЕС, като забрани на своите компании да предоставят застрахователни и други услуги на кораби, превозващи руски петрол, освен ако той не се купува на цена под границата (тавана), определена от коалиция на страните от Г-7 и Австралия. Подобно на забраната в ЕС, тази мярка ще влезе в сила на 5 декември.

Доставките от терминала в Мурманск бележат най-голямо увеличение както в количествено, така и в процентно изражение. От Мурманск корабите достигат до дестинации в Азия за по-дълго време, отколкото от терминалите в Балтийско или Черно море, а увеличаването на превозите може да отразява опит за доставка на нефт преди санкциите на ЕС да забранят на европейските кораби да превозват руски нефт и да предоставят застрахователни и други услуги на международния флот.

Западът купувал руски петрол от Индия

Западът купувал руски петрол от Индия

Руски сенатор разкри как се заобикалят санкциите срещу Кремъл

Корабите, превозващи руски петрол, също стават по-предпазливи в избора си на дестинации, пише Bloomberg. Много танкери напускат руските пристанища, без да съобщават за крайно пристанище на разтоварване. По-специално, броят на корабите, които посочват Суецкия канал като дестинация, рязко се е увеличил. Вероятно повечето от тези кораби се насочват към Индия, но те ще съобщят крайната си дестинация едва след като преминат канала.