Най-масовата за последните 37 години стачка започнаха работниците в американския автомобилен консорциум General Motors. В стачката взимат участие около 37 000 души от 80 завода. Основното искане на протестиращите е запазване на работните места.

"Съхраняването на работните места - това е нашата основна тревога. Ние искаме инвестиции и създаване на работни места на настоящите условия", обяснява на пресконференция президентът на профсъюза на работниците от General Motors Рон Гетелфингер.

На пресконференцията председателят на синдиката посочи обаче, че има готовност да се водят преговори с ръководството на компанията и по темата за пенсионните плащания.
По-рано медии бяха съобщили, че готвената стачка е във връзка с медицинските и пенсионните плащания на работниците от профсъюза, които се пенсионират и членовете на техните семейства.

Вчера стачката в General Motors започна с митинг на работниците, като малко след началото на протеста преговорите между ръководството и синдикатите бяха възобновени.

Първоначално General Motors и експертите от автомобилния концерн не изказаха опасения стачката да се отрази на потребителите и продажбите толкова, доколкото в складовете на заводите има значителни запаси от готова продукция.

Вчера обаче от профсъюза на транспортните работници, който се занимава с доставката на автомобилите на General Motors, заявиха, че нямат намерение да пресичат протестите на своите колеги.

По думите на Том Либи, директор на Център за индустриални анализи към компанията, дори и малка стачка може да навреди на продажбите, тъй като автомобили като Buick Enclave, GMC Acadia и Saturn Outlook се продават добре и запасите им у дилърите са ограничени. По данни на Националната асоциация на дилърите в началото на септември General Motors е имала запас за 65 дни.
В такъв случай, ако стачката продължи повече от 36 часа, то това ще се отрази на работата на заводите в Канада, тъй като ще останат без работа.

Последната голяма стачка на работниците в General Motors беше през 1970 година и продължи 69 дни. Днес производителите на автомобили и профсъюзите на работниците в сектора преживяват сериозна криза, тъй като само миналата година детройтските автопроизводители загубиха 15 милиарда долара. Профсъюзът днес има общо 576 000 членове в сравнение с 1.5 милиона през 1979 година.