Европейската комисия уведоми производителите на автомобили в сряда, че ще приложи допълнителни мита до 38,1% върху вносните китайски електрически превозни средства от следващия месец, предава "Ройтерс".

По-малко от месец след като Вашингтон учетвори митата за китайски електромобили до 100%, Брюксел заяви, че ще определи тарифи от 17,4% за BYD, 20% за Geely, 38,1% за SAIC.

Китайското министерство на търговията заяви, че ще следи отблизо развитието и решително ще предприеме всички необходими мерки за защита на законните права на китайските компании.

Временните мита на ЕС трябва да се прилагат до 4 юли, като антисубсидийното разследване ще продължи до 2 ноември, когато могат да се прилагат окончателни мита, обикновено за пет години.

Комисията заяви, че ще приложи ставки от 21% за компаниите, за които се смята, че са съдействали на разследването, и от 38,1% за тези, за които каза, че не са.

Новите тарифи ще бъдат в допълнение към съществуващата тарифа на ЕС от 10%. Западни производители като Tesla и BMW, които изнасят коли от Китай за Европа, се считат за сътрудничещи компании.

Маргаритис Схинас, вицепрезидент на Комисията, каза на пресконференция, че произведените в Китай автомобили се възползват от несправедливи нива на субсидии, заплашвайки производителите в ЕС.

"Въз основа на това Комисията се свърза с китайските власти, за да обсъди тези констатации и да проучи възможните начини за разрешаване на идентифицираните проблеми", каза той на пресконференция.

Индикативните тарифи са над очакванията на анализаторите между 10% и 25% за китайски електромобили.

BYD, Geely, SAIC и Tesla не отговориха на запитвания относно доклада.

Този ход идва, тъй като европейските производители на автомобили са изправени пред предизвикателство от притока на по-евтини електромобили от китайски конкуренти.

Китай укори ЕС за антисубсидийното разследване, но не изясни напълно какъв ще бъде отговорът му на митата.

ЕЦБ: Спадът на дела на еврото в световните валутни резерви продължава

ЕЦБ: Спадът на дела на еврото в световните валутни резерви продължава

Причините са както икономически, така и политически