Предизборният клип на ДОСТ с участието на турския посланик е бил изпитание в кампанията за парламент за Централната избирателна комисия (ЦИК) и Съвета за електронни медии (СЕМ). Това отчете на брифинг Мария Стоянова от медийния регулатор.

Регулаторът смята, че не е имало агресивен език в кампанията.

Липсва равнопоставеност между кандидат-депутатите жени и мъже при медийните им участия. Мъжете са с преобладаващи участия над жените.

Оказва се, че глухонемите избиратели се оказват изолирани от аудио-визуалните представяния на кандидатите. СЕМ ще се срещне с ръководствата на телевизиите с молба в бъдеще това да се промени.

Най-много диспути е имало по БНР, стана ясно от отчета на СЕМ и ЦИК за кампанията. Доминират безплатните участия над платените по радиото. По БНТ са доминирали безплатните дискусии.

Най-активни в началото на кампанията са били патриотите и ДПС, а в края ГЕРБ и БСП. В безплатните форми на участие доминират мъжете.

БТВ показали новите политици. На кандидатите е отделено равно време. В навечерието на изборите темата Турция е изместила другите теми. И Нова телевизия е проявила активност в отразяването на кампанията. Мъжете преобладават в диспутите на двете частни телевизии.

10 диспута са отразени в Bulgaria on air. Акцент е национална сигурност и икономика. Канал 3 е с най-много платени прояви. В медията са присъствали сигурност, икономика и социални въпроси. В Дарик радио са преобладавали темите икономика, социална тема, национална сигурност. Радио Фокус е само с платени предизборни прояви. По СКАТ акцент е темата Турция, блокадата на границата, стана ясно още от отчета.

По Алфа тв само коалицията на патриотите е отразена. Според СЕМ телевизията на "Атака" овладяла емоцията си в тази кампания.

Най-много платени прояви има ГЕРБ. Медиите спазили всички професионални стандарти, според шефката на ЦИК Ивилина Алексиева. Драстично по-малко сигнали за нарушения в изборната кампания отчете изборната администрация.

Оказва се, че в нета регулаторите отчитат повече фалшиви новини, обиди и манипулации.