Хаосът на ГКПП "Дунав мост" при Русе става все по-голям, а по всичко личи, че скоро няма да се намери разрешение на проблема. За да преминат през пункта на шофьорите им отнема около 20 ч., а институциите предприемат спорни за разрешаване на проблема действия. Това се казва в позиция на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ).

От организацията заявяват, че обявеното спиране на камионите на териториите на областите Разград, Велико Търново и Стара Загора не само че няма да разреши проблема, а дори ще го задълбочи, защото по този начин струпвания на камиони ще има и в точки в страната.

Спират тировете за Дунав мост-Русе чак на Стара Загора

Спират тировете за Дунав мост-Русе чак на Стара Загора

Интензивният трафик ще бъде контролиран и чрез въвеждане на пропускателен режим

Според КАПБ по този начин не може да се следи и поредността на преминаване на тежкотоварните автомобили през границата, тъй като те се намират на територията на съседни области. От Камарата на автомобилните превозвачи допълват, че това крие от риск от престои на шофьори за неопределено време, а някои от стоките, които те превозват, са бързоразвалящи се и трябва да се транспортират възможно най-бързо.

"Питаме и как ще се разреши въпросът с тол системата и купените маршрутни карти, които могат да преминат зададения на тях маршрут до 24 ч. след тяхното закупуване и то по маршрута, които е посочен. В случай, че шофьорът просрочи това време или пък се отбие от маршрута, ще бъдат ли съставяни глоби от Националното тол управление", питат от организацията.

Демерджиев нареди спирането на тировете към Русе и Видин да започне от Свиленград

Демерджиев нареди спирането на тировете към Русе и Видин да започне от Свиленград

Ще бъде ще покрито цялото трасе от Свиленград до Северната граница

КАПБ призовава институциите да намерят трайно разрешаване на проблема, тъй като неговото пренебрегването му според тях води до икономически загуби в размер на 200 евро на ден на тежкотоварен автомобил, а представлява и сериозен риск за безопасността по пътищата.

"Искаме да изразим и своята подкрепа за предложението на Андрей Новаков за Петиция до Европейския парламент, с искане за въвеждане на стандарти за пограничен контрол между държави-членки, които да определи максималното време на изчакване и на обработка на един тежкотоварен автомобил. За да се разгледа петицията са необходими 100 000 подписа, които вярваме, че ще съберем, като в най-кратки срокове ще разпространим и самата петиция, за да имате възможност да я подкрепите. Транспортния бранш спешно се нуждае от трайно разрешение на въпроса, затова е време да се обърнем към европейските институции", се казва още в позицията.