Жителите на крайните квартали и по-бедните софиянци ще пострадат от новата система за таксуване на пътуването за време.

Това заяви пред БНР Любен Ханджиев от "Гражданската инициатива за свободен градски транспорт".

"Този билет реално ще ощети софиянци. Знаем какви са диапазоните във времетраенето на придвижването в наземния градски транспорт в София. Те понякога са изключително дълги", коментира Ханджиев.

Според него при сегашните цени на горивата, билетът за градския транспорт не би трябвало да струва повече от 1 лев.

"В момента над 70% от сумите за функциониране на градския транспорт са общински, но и държавни субсидии. Има митове, че ЦГМ е на загуба, това са градски легенди, с изключение на Covid", обясни Ханджиев.

Според От инициативата настояват и за безплатен градски транспорт, по примера на други европейски градове.

"Най-справедливата тарифа за градски транспорт е нулевата тарифа. Изчисленията ни показват, че това е напълно възможно. При съкращаване на водещия персонал - в ЦГМ има 61 директори, които получават заплати между 2000, 3000 и 5000 лева. В другите общински транспортни дружества също има дублиращи директорски функции", каза Любен Ханджиев.

Според него има и цели отдели, в които работят "парашутисти" - получават заплати без ефективна дейност.

"От закриването на ЦГМ, ние можем да спестим милиони", уверява Любен Ханджиев.

От "Гражданската инициатива за свободен градски транспорт" довечера организират протест срещу новите цени на билетите за градски транспорт пред сградата на Столичната община.