Въпросът как икономиката се представя в киберпространството или проблемите на комуникацията на икономическата наука в онлайн среда събра учени и представители на бизнеса в Софийския университет.

По време на дискусията на тема „Икономическата наука като пространство (киберпространство) за общуване” бе представен блогът на проф. Румен Георгиев, използващ собствено програмиране и дизайн.

Д-р Теодор Дечев от Асоциацията на индустриалния капитал в България, който е активен блогър от 2005 г., заяви, че икономическите блогове у нас са далеч от икономиката. „Модерацията в българската блогосфера е в плачевно състояние”, коментира Дечев. Според него след радостния бум на блогосферата вече се наблюдава регрес у нас.

Дискусионни въпроси бяха „за” или „против” „отворената наука” и възможността учените и бизнесът да споделят добрите практики и опит.

Дечев даде пример със сферата на точните науки, където открития са направени благодарение на кореспонденцията между учени, като например тази, осъществена между Нютон и Лайбниц.

Сред рубриките в представения академичен блог, който има и за цел да улеснява студентите е метафората: „Рибата се вмирисва от към главата, икономиката от към публичния сектор”.

Проф. Георгиев припомни максимата, че е загуба на време опитът на икономистите да убеждават политиците, най-добре е те да насочат своите усилия към създаване на обществено мнение.

Проф. Иванка Мавродиева, преподавател по реторика и автор на книгата „Виртуална реторика: от дневниците до социалните мрежи” заяви по време на представянето, че у нас виртуалната агора или диалогът между учените онлайн не можа да се реализира.

По думите ѝ, блоговете и социалните мрежи могат да фокусират и да насочват, да мобилизират и активират, но не и да водят до стратегически решения.