Британските власти провеждат кампания в България и Румъния, за да убеди преди 1 януари гражданите на страните да не пътуват за Великобритания, ако нямат разрешение за работа.

Рекламната стратегия струва 280 000 британски лири, информира БТА, като цитира публикация на британския в. "Гардиън".

Тя се развива на фона на британските опасения, че присъединяването на България и Румъния ще доведе до вълна от имигранти, подобна на наплива от работници от Полша и останалите източноевропейски страни след приемането им в ЕС през 2004 година.

Освен въведените ограничения за работниците Лондон използва телевизията, радиото и рекламни плакати в двете страни.

Досега са поставени около 8000 плакати и са разпространени 40 000 брошури.

В България върви телевизионна реклама, показваща как работник на летище София се отказва от полет до Великобритания. Мъжът се отказва от намеренията си след като прочита надпис: "Дори след 1 януари ще трябва да имате разрешително, за да работите в Обединеното кралство", пише изданието.

Инициативата е започнала на 14 декември и ще продължи до 30 март.