Младежите да нямат право да управляват автомобил от 23 часа до 5 часа.
Това предлага Държавнообществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, съобщиха от вътрешното министерство.
От комисията предлагат на младите водачи да се забрани да превозват повече от двама пътници до 19 г., както и те задължително да шофират с придружител през първите шест месеца след придобиването на свидетелство.
Поставяне на задължителен знак "Млад водач" на предното и задното стъкло на автомобила и получаване от водачите от тази категория на 2/3 от максималния брой контролни точки, са сред другите предложенията на експертите.
Засилват се санкциите по отношение на неправоспособните водачи: освен предвидената глоба от 500 лв. за нарушението, ще бъде налагана и санкция спиране от движение на шофирания от нарушителя автомобил за три месеца.
Допълнително, който управлява спряно от движение МПС поради шофиране от неправоспособен, ще трябва да плати глоба от 1000 лв., а автомобилът ще бъде спрян от движение за още три месеца.
В тази връзка вътрешният министър Михаил Миков, който е и председател на комисията, е предложил спрямо неправоспособните водачи, които редовно управляват автомобил, да бъде прилагано наказание по механизма, действащ при налагането на санкции за футболно хулиганство.
Също по идея на Миков предстои уточняване на възможностите да се опрости процедурата за налагане на санкции, когато нарушението е документирано чрез видеоматериали.
Обсъдени са и нови възможности по отношение на нарушителите, които застрашават живота на останалите участници в движението. Те са застрашени от отнемане на свидетелството при неправилно изпреварване, при преминаване на ж.п. прелез при пусната бариера, при преминаване "на червено", при изпреварване на МПС на пешеходна пътека.
По време на заседанието е обсъден и докладът за пътнотранспортните произшествия, регистрирани по пътищата на страната през 2007 г.
През 2007 г. в страната са регистрирани 92 232 пътнотранспортни произшествия, от които 8010 тежки. Загинали са 1006 и са ранени 9827 граждани.
В сравнение с 2006 г. е регистрирано известно намаление по всички показатели. Тежките пътно транспортни произшествия са с 2,56% по малко, убитите - с 3,54% и ранените - с 3,78%.
От началото на 2008 г. обстановката по пътищата се запазва напрегната и към момента загиналите са 500, тежките ПТП - 3925, ранени са 4867 души.
Eager
на 15.07.2008 в 13:12:25 #37Адилен, и ти си прав(а)
Той на първо място не трябваше да купува кола с изтекли номера, ама... И в последствие поиска съвет за да "мине тънко", все пак трябваше да кара с изтекли от София до Варна.
От друга страна на кого да се оплачеш - като казвам високопоставен, имам предвид наистина - щом отгоре идват такива инструкции...
Не знам...
Adilen
на 15.07.2008 в 13:07:48 #36"не е нормално високопоставен служител на КАТ да съветва мой приятел да "почерпи по 20 евро и ще те пуснат", когато той трябваше да кара до Варна с изтекли транзитки, за да си регистрира новата кола ". Защо твоят приятел не се оплаче.Ние сами им даваме рушветите,а после роптаеме.
Eager
на 15.07.2008 в 12:58:28 #35flagellum dei:
не се опитвам да давам пример, просто споделям собствения си опит в това отношение. а и се съмнявам някой някога да се вслуша във какъвто и да било съвет даден в нюз-а.
мисълта ми беше, че системата е напълно безмислена, и прилагана без никаква загриженост за безопасността на участниците в движението.
не мога да преценя дали предлаганите мерки са екстремни или не, но смятам, че прекалено много се фокусират върху наказването на незнанието, а не върху поощряването на знанието - начинът, по който са прилагани много закони и разпоредби в тази държава
не е нормално високопоставен служител на КАТ да съветва мой приятел да "почерпи по 20 евро и ще те пуснат", когато той трябваше да кара до Варна с изтекли транзитки, за да си регистрира новата кола
Adilen
на 15.07.2008 в 12:28:01 #34Само така.Не искам да бъда убита от разни самоуверени хлапета.Трябва още по-големи глоби и затвор.
xr2
на 15.07.2008 в 12:17:03 #33Най-после нещо смислено. Писна ми да гледам разни ко*еленца дето се мислят за по-добри Шумахер на улицата. Само драконови мерки трябват, но не само за тях а и за тези дето пият и карат .
Nickie
на 15.07.2008 в 12:12:15 #32Купуване на книжки+напълно безполезен курс=днешната ситуация по пътищата!
null
на 15.07.2008 в 11:32:55 #31курсът - 1600 лева, бензинът - 5 лв а литър, за всяко "ама само едно голямо старши" и "блъс" конфискация на колата и книжката и да ви видим дали ще мечите тогава.
kapacitet
на 15.07.2008 в 11:14:00 #30Много си е прав министъра , нещо сериозно да каже от известно време насам????????
apolon25
на 15.07.2008 в 10:23:13 #29аз съм за това
Жоро Павето
на 15.07.2008 в 09:31:13 #28Към всяка община може да се изгради по един огромен затвор за автомобили.При нарушение,да се отнема книжката , колата да се арестува,и за всеки ден затвор,да се дължи някаква сума.
Жоро Павето
на 15.07.2008 в 09:23:07 #27Предполагам,че това няма да се приеме,защото е дискриминация,но съвсем спокойно могат да се въведът ТАХОГРАФИ и на всички леки коли,
ГЕОРГИ_СТОЕВ
на 15.07.2008 в 09:21:24 #26ТОВА НЕЩО МОЖЕ ДА ГО РОДИ УНИКАЛНО БОЛЕН МОЗЪК.
Fox
на 15.07.2008 в 08:42:20 #25За мен тия мерки са абсолютна идиотщина. Да идеята е хубава,трябва да се направи нещо все пак, но не е това начина. Глупави забрани и последващи заплахи от глоби. Кой ще глоби пияни младежи ,често без книжка, тръгнали от едно село за друго, посред нощ? Надали във всяко село има и по един полицай, та и нощни да дава за да глобява пияни младежи. За големите градове може и да има мимолетен ефект, но тия с джиповете и гъзарските коли си имат и татко с много парички и за тях глобите са смехотворни, а заплахата от отнемане на книжка просто бъзик.
Eager
на 15.07.2008 в 03:54:19 #24карах курс миналата година платих 400 лева, изкарах 10 астрономически часа в колата, обаче инструктора бързаше за отпуска и ме прати на изпит посъветва ме да нося 100 лева, аз ги донесох, карах последен, след две пресечки ме помолиха да слезна, и след 2 часа БЧК имах всички необходими документи а да листовките си бях научил (една грешка на застраховането на различните категории), но се оказа, че не е било необходимо, тъй като две момичета ги пуснаха и с неправилни бях доволен - не ме "мотаха", всичко мина бързо и доста евтино (вече бяха обявили поредното увеличение на цените), до момента в който излезнах на пътя (а, и автомобил си имах отпреди) спуках две гуми, един маркуч, влезнах в две канавки, счупих един мигач, одрах десния калник - всичкото в препятствия по пътя, не във автомобили/пешеходци, слава Богу - и сега вече посвикнах да карам що-годе нормално, и мога да излезна на пътя знаейки, че ще прибера колата в същия вид (*чука на дърво*) доскоро се УЧИХ, а отскоро наистина започнах да УПРАВЛЯВАМ автомобил, нещо, което би било нормално да мога да правя веднага след цялата безмислена учебна програма и бюрокрация... има и нещо друго - имам се за що годе схватлив, не карам пил повече от бира, и колата ми е на 16 години - и да искам не мог ада вдигна повече от 130, освен по нанадолнище - ами какво да кажа за всички по..бавни, малки (на 23 съм, работя за да се издържам от пет години), разглезени, пияни и прочие деца, повечето от които карат доста по-бързи автомобили когато и както си искат - виждаме ги всеки ден как минават на червено, изпреварват от ляво дали десен мигач, и ти свиркат ако караш с по-малко от 50 по уличките, опитвай се да спасиш и малкото здраво окачване, което ти е останало по тези улици... уф много се разписах, но схващате идеята, и вярвам, че много то вас имат подобни наблюдения
Много Тъп
на 15.07.2008 в 03:33:31 #23И още нещо Кат има пристъпления, да има и милиционери да ги гепат, министъра рече, дека са 65 000 души. Ибах мааму, се ша има по 1-2 на шосе, да ги вардат тия вагабонтите. Ама не за да гепат по 20 гроша от разни кънкьорчета, а да спиргат де що хайвани докопат.
Много Тъп
на 15.07.2008 в 03:29:13 #22Е яз кат зимах книжка на 45 годин, и то с рушвет, на кметицата у Русе, щот немам и усновну унразувание, пак ли ни мое да карам? Мен ми мяза на дескреминация таа целата работа. Яз ша пиша на Догана, да прикаръ некуй закон. Ни мое то така, яс цялия род накааа да глъсува лани, ся две увце дадох да раз тапия, и ся кво? баш га тряя нощем да избивам вересиите ша ма спират милиционерите??
countach
на 15.07.2008 в 03:18:02 #21десен - ти си олигофрен моето момче... в сащ също не можеш да караш вечер и т.н. там изпита е $10 ама инструктора не ти подсказва за да си вземеш листовките... и да трябва да има лепенки млад шофьор. като имаш 10 коли не значи, че можеш да караш... много ще се радвам да затегнат положението за малките келешчета, към които ти се причисляваш. трябва и застраховката да е 2 пъти по-голяма както е по-цял свят за хора до 25 години и нещата ще се успокоят много бързо...
KAPIKULU
на 15.07.2008 в 02:58:51 #20По тъпо нещо досега не съм чувал... Да увеличат глобите съм съгласен, но пък да не позволяват да шофрат или да ограничат броя на пътниците е и ограничаване на свободите на лицето... Когато и с когото си искам трябва да мога да пътувам!!!
CIA
на 15.07.2008 в 01:57:14 #19МВР: Младежите да не карат нощем. ЗА ОСТАНАЛИТЕ- С ОГЛЕД НАРАСТВАЩИТЕ ПОКУШЕНИЯ И ШИРЕЩАТА СЕ ПРЕСТЪПНОСТ ДА СЕ ОБЯВИ ПОЛИЦЕЙСКИ ЧАС ОТ 20.00 ЧАСА ДО 06.00 ЧАСА. А ПРЕЗ ОСТАНАЛОТО ВРЕМЕ ДА СЕ ОБЯВИ ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ!
azsum
на 15.07.2008 в 01:43:02 #18glaven -прав си за корупцията, но тези мерки идват главно от факта, че предимно млади шофьори след среднощен запой в някоя дискотека натоварва 4 5-ма в колата и ги претрепва. Пресен случей е на пътя Асеновград - Пловдив - 5 човека прибиращи се от дискотека. Онзи ден говореха за вдигане на гражданската отговорност - тъпанари вместо да ограничат щетите, вдигат застрахователната полица - щото е по-лесно.