Проверки за неправилно паркиране пред нощни клубове и заведения бяха извършени в петък и събота от 22.00 до 6.00 часа, съобщиха от пресцентъра на МВР.
Специализираната полицейска операция на столичната полиция бе съсредоточена в Студентски град и централните райони на София.
На нарушителите са съставени 8 акта и 53 фиша за неправилно паркиране.
23 автомобила са били принудително вдигнати от "паяците", предоставени специално от Столична община за нощните проверки.
Грубо отношение от страна на проверяваните спрямо служителите на реда не е констатирано.
illuminat
на 24.08.2009 в 15:43:21 #42Хора на мен ми дигнаха колата тука в Сан Диего Калифорния и платих 360 .долара... бая ме заболя хахах
Julio
на 24.08.2009 в 15:26:27 #41Манхатън е най-добрият пример за това как се решава подобен проблем. Никой не им строи паркинги, паркирането е нечовешки скъпо. В резултат, хората които живеят там, макар да могат да си позволят и по 15 автомобила, често нямат нито един и ползват рент-а-кар ако ще пътуват извън Ню Йорк, ако ли не си ползват общественият транспорт. И при цялото това неудобство може да чакаш с месеци докато се уредиш със жилище там, значи може и без строителство на паркинги.
Julio
на 24.08.2009 в 15:22:17 #40Русначе, проблема с покупката на пет коли се решава с допълнителни данъци. Второ бъди сигурен че при всяко едно положение за собственика на петте коли проблема с паркирането е доста по-голям от този на хората които живеят около него и са с по една.
Julio
на 24.08.2009 в 15:10:24 #39русначе, освен това съм съгласен и че парите от паркингите се избиват много лесно в центъра. Но тук вече има и друго на което и аз и ти и общината няма как да повлияем към момента. Повечето терени са частни и все пак докато няма общ градоустройствен план е въпрос на лично бизнес решение какво ще предпиемат собствениците/инвеститорите.
rusnache
на 24.08.2009 в 15:06:07 #38Да бе те си купуват 5 коли и си решават проблема, но създават проблем на другите. Общината трябва да осигурява нормлната инфраструктура на града. Правителството да осигурява нормалния живот за хората в страната си, а хората трябва да осигуряват чрез труда си и заплащането на данъците финансовия ресурс с който държавата и общината да си вършат работата както и самите хора трябва да осъществяват контрола върху действията на общината. В България към дадения момент, абсолютно никой не прави нищо от това което трябва. Общината се чуди как да се набълбука с кинти, държавния апарат и той, хората се чудат какво да откраднат, щото искат да станат милионери. Медведев по принцип не ме кефи, голям пълшок е, ама каза едно много яко нещо: " Как очаквате да намалиме престъпността, да накараме хората да спазват законите и да работят заедно с нас за подобряването на статута ни, след като ние не можеме да осигуриме на всеки възможността да прави това което иска да прави и да получава за това, това което му се полага. В бедна държава, няма как да няма престъпност, беззаконие и доволни, ангажирани граждани" . И хората се борят с проблемите някак си, правят нещо, струват и колкото и да не му се вярва на форума, движат се напред и то доста бързо. Така, че проблемите започват от това, че ако искаш да живееш без да нарушаваш законите на България, просто няма да имаш възможността да живееш. За това и всеки се чуди каква магария да направи и как да открадне нещо.
rusnache
на 24.08.2009 в 14:58:43 #37Хулио, по закона за градоустройство, за да си остъклиш балкона, за да санираш или за да смениш външния вид на етажа в който живееш, трябва да имаш проект и разрешително от общината съгласувано с архитекта на общината. В България няма един остъклен балкон или санирана сграда която да има това разрешение. Българина вика " Оно си е мое, че си го правим кво си искам " и точка. По същия начин гаражите стават магазини, фризьорски салони и тн и тн. Просто на никой не му пука, защото е озверел в търсенето на начин да изкара некви пари, защото от едно известно време насам в България всичко се прави само и единственно за пари. За без пари могат да те напсуват и нищо повече.
Julio
на 24.08.2009 в 14:58:10 #36русначе, виж съгласен вече напълно че общината трябва да направи повече за да повиши качеството на общественият транспорт и на първо време натам трябва да се насочат услилията.
Julio
на 24.08.2009 в 14:56:32 #35Ама русначе, това хората да си купят по пет коли при положение че имат паркинг за две, според теб трябва ли да е обешствено значим проблем че чак общината да се занимава с него? Все си мисля че това си е техен проблем и трябва те да си го решат.
rusnache
на 24.08.2009 в 14:54:23 #34Не бе виж, аз не се кося, аз знам как би трябвало да бъде. Само, че друг транспорт обществен освен метро не ползвам, поради простата причина, че другия просто не става. Замисли се за рейсовете ни, трамваите и тролеите. Прах, жега лято, студ зима, на скромна цена от 1лв, като от горе на всичкото ако трябва да се предвижиш от една точка до друга обикновенно ти се налага да смениш най-малко 2 транспорта, плюс чакането им ( ако имаш късмет 10-тина минути, ако ли не в натоварените часове по половин час ). Парите не са толкова много, а и се избиват от момента в който тея паркинги заработят. Щом общината няма пари, да ги даде на концесия, ама под строг контрол и тя да определя цените и правилата. Не е нужно да се бутат домове в които някой живее, има много безлюдни, които по данъчна оценка са на цена по десетки левове на квадрат, демек, къща на Асен на 4 етажа 350-тина квадрата с двора си, струва не повече от 80-100лв по данъчна оценка. Да се плати на собственниците и това е. Щото е яко да плащаш данък 50лв за апартамент на Цар Борис или Гладстоун и да чакаш да го продадеш за 300 хиляди. За да направят околовръстното бутнаха бая скалдове, бензиностанции и тн и тн, ма го направиха. Ще има ощетени, ама трябва да има развитие. А улиците са, за да се движат колите по тях, тротуарите, за да се движат пешеходци по тях.
Julio
на 24.08.2009 в 14:49:57 #33Яшинаки, относно превръщането на гараж в магазин си прав. Но мисля че все пак собственика на гаража трябва да иска разрешение от останалите за да го направи на магазин ако не бъркам? В този смисъл ти подписвал ли си разрешение за променяне на функциите на помещението?
rusnache
на 24.08.2009 в 14:45:42 #32Не не ми е, но когато нямаш избор, просто купуваш. Имам приятели които живеят около Сити Център, уж една от най-яките части на града, тихо, спокойно. Гаражите са им външни, в двора и имат и подземени. Общо взето не са лоши гаражите, удобни са, ама са по 1 за апартамент, а там в блоковете всяко семейство има по точно толкова коли, колкото и членове които имат правото да ги карат + някои си позволяват да имат коли и за децата си и шофьори. Общо взето къде да паркираш, ако отидеш на гости няма. Решението е единственно с повече паркинги, общински, на достъпна цена. Така, че да може не да се чудиш как да избегнеш закона, а да не представлява проблем да си платиш и да си си в закона, щото 10 кинта на ден, са 220лв на месец само за паркинг, ако работиш в центъра, е малко некак си не се връзва, не мислиш ли, при средна работна заплата 400лв?
Julio
на 24.08.2009 в 14:45:13 #31Русначе, тоя на Булбанк е по-скъп. 3 лв на час. Това че си почнал да ползваш транспорт те е направил една идея по-близо до европейските нрави, така че няма за какво да се косиш. Принципно ако приемем че навсякъде се вкара паркирането под земята и улиците останат само за движение си прав. Но първо това е една безкрайно скъпа инвестиция която би могла да се осъществива след 20-30 години но днес едва ли ще стане просто щото няма толкова излишни пари тук. Второ за да приемем че това е полезно и смислено трябва поне на едно каре от 8 кооперации една да бъде бутната и на нейно място да се вдигне паркинг който да поеме колите на осталите 7 (включително и случайните автомобили). Като трябва да убедиш собствениците на бутнатата сграда че вместо техните апартаменти ще има паркинг за останалите живущи в карето. Не че е невъзможно, ама поне още две-три поколения трябва да се родят тук за да узреем за това.
yashinaki
на 24.08.2009 в 14:43:19 #30Julio, По принцип си прав за строителите, ако те бяха нормални предприемачи, а не мутри! Не може всичко да се прави за пари. Аз как да спра това, че 30% от гаражите, особено надземните, се превръщат в магазини!? Как да отида и да му кажа - направи ми гаража по-голям, така че да не трябва да сгъвам огледалата, за да вляза? Ако не ми харесва, може да потърся друг строител, но и другия строител ще е същата мутра - те на някой хора апартементите не искат да построят, ние за гаражите се кахърим!
По принцип аз самия обичам реда и винаги паркивам правилно, дори и това да значи да трябва да походя малко след това. Но има много хора, които не искат, или нямат възможност да направят така. И тогава идва ролята на общината и държавата, според мен, да осигъри алтернативи. Не ти говоря за гъзарите пред заведенията, а за хората които отиват на работа и нямат къде да спрат.
rusnache
на 24.08.2009 в 14:31:20 #29Хулио, аз живея в краен квартал, съвсем не елитен. 90% от работата ми е в центъра, при това уж в идеален център. Паркинга на НДК струва 10лв за 12 часа, тоя на Булбанк не знам точно колко струваше. Улиците в центъра не е нъжно да се разширяват, трябва да се разкара синята зона и да видиш как Солунска, Борис, Асен, Патриарха и други улици и булеварди ще почнат да се движат. Замисли се, Патриарха е 4 платна от двете му страни има синя зона, демек става на 2 платна. Солунска трябва да дебнеш да не отнесеш огледало на някой бог на паркирането, Асен е нон стоп разкопан поради неизвестни причини и там караш с 10, демек че синята зона освен да предизвика задръствания, не прави нищо друго. Тея коли спокойно могат да са на паркинги. В цял свят прават паркинги и махат паркирането по улиците, ние не, правиме сини зони. После общината вика нема пари, е нема много ясно, като не знае как да си ги изкара. Лично аз използвам такси през повечето време, когато може и метро. Гледам да не карам много, нервите са ми по ценни.
Julio
на 24.08.2009 в 14:30:15 #28"Хулио строителя в Германия да, на строителя в България му е през половия орган дали ще имаш къде да паркираш или не. В България в момента е пазар на продавача, той определя цената, стоката и нейния вид." От тая гледна точка пък на теб ти е през половия за какво си даваш парите като се замислиш нали?
rusnache
на 24.08.2009 в 14:25:05 #27Хулио строителя в Германия да, на строителя в България му е през половия орган дали ще имаш къде да паркираш или не. В България в момента е пазар на продавача, той определя цената, стоката и нейния вид. И виж, проблема не е с паркирането по местоживеене, а проблема е с паркирането по месторабота и там където трябва да свършиш работа. По-голямата част от икономиката на София е в центъра, там са и държавните инстанции. В центъра на софия няма един нормален общински паркинг. А в интернет има сумайти предложения за доста интересни паркинги. Някъде бях намерил сглобяем паркинг заемаш 96м2 събиращ 170 коли. Висок беше, но беше сглобка без заварка и отнемаше да се построи около месец. Но не, по наще централни улици ще има кооперации които се обитават от бездомници и наркомани, но не и паркинги. Трябва да се променя манталитета на човека. Люлин има удобно метро до центъра, скоро не само до центъра, обаче него го ползват пенсионери, ученици, студенти и хора без коли и много малко от тея с колите които паркират около метростанцията и ползват метрото. Просто не могат да си представят, че след работа няма да се качът в колата си и да отидат на кафенце с нея.
Julio
на 24.08.2009 в 14:22:29 #26Русначе, живея на 100 м от пл.Славейков и прекрасно знам какво е положението с паркирането. И да ти кажа от както е Синя Зона около нас по-може да намериш къде да спреш от преди. Факт. Второ имаш два доста големи паркинга: НДК и Булбанк на които винаги има места за спиране. И между другото са полу-празни през цялото време. Трето. Има една много вярна теза относно паркингите в центъра: Колкото повече са паркингите, толкова повече коли привличат и толкова по-тежък става трафика. А в центъра няма как да се разширяват пътища. И ако има голям гаф на общината е че разрешава на места на които е имало двуетажни къщи в центъра да се вдигат пет етажни. Това е и най-тежкият грях на пожарникаря през кметският му мандат.
Julio
на 24.08.2009 в 14:15:10 #25Яшинаки, ами веднага ми възниква въпроса защо си си купил апартамент с толкова тесен гараж? Замисли не си ли ти този, който в качесвтото си на клиент не трябва да се погрижи за размера на гаража си, или трябва да чакаш някой друг (все тая дали е общинска или държавна администрация) да се погрижи за размера на гаража ти при положение че ти го плащаш. Опитвам се да кажа че строителят винаги би се съобразил с клиента, и би направил всичко да избегне регулационен режим щом му реже от потенциалната печалба. И това е факт навсякъде по света, не само тук. Тук обаче страдаме от особенно соц-деформирано мислене (не изключвам и себе си дори на моменти) че за всичко което не се сетим и не предвидим сами трябва после да чакаме държавата да ни го реши като проблем.
yashinaki
на 24.08.2009 в 14:00:49 #24Julio, На "клиентите" едвам им стигат парите да си купят апартамент, камо ли гараж. Аз самият имам подземен гараж, влизането в който е мъка, и който струва 10 000. Имаме един съсед с голяма кола, който паркира по 15 минути
А иначе, като излезем от подземния гараж, да кажем до магазина, или до някоя друга точка на града, там къде да спрем? В някой друг подземен гараж? 
rusnache
на 24.08.2009 в 13:50:04 #23Хулио, повечето ново строителство върви с гаражи и паркинг пред болка, който разбира се е за по една кола на семейство примерно. Гаражите са пак за толкова, по гараж на апартамент. Ама да ти кажа в Люлин, Надежда, Обеля, Овча Купел, Младост и тн, проблем с паркирането в София няма в кварталите, а само и единственно в централните части на града. Там където всичко е обърнато на синя зона, всяко парче земя на магазин и тук там из преките намираш платен паркинг, който е пълен до горе, ама освен, че е пълен, той е върху калта, няма настилка, няма нищо, при дъжд е само локви и кал, обаче е 3лв на час. И не няма проблем, нека да е 3лв на час, ама по дяволите да не са за по 15 коли и да са на повечко места. Амам не, ние правиме МОЛ-ове, кафета, кръчми и какво ли не, но не и нещо което да улеснява живота ни.