„Алкохолът е лош шофьор". Под това име стартира днес е национална кампания за безопасно шофиране.
Неин инициатор и организатор е "Каменица" АД, като Партньори на инициативата са КАТ и СБА.
Кампанията има за цел да покаже по достъпен начин негативния и пагубен начин, по който алкохолът влияе върху поведението на пътя и с това да допринесе за намаляване броя на тежките катастрофи вследствие шофирането в нетрезво състояние.
Статистиката на КАТ показва, че всяка година у нас се регистрират над 300 тежки катастрофи, около 40 българи загиват на пътя, а над 200 са тежко ранените, заради употреба на алкохол.
"Това е плашеща статистика", коментира по време на откриването генералният мениджър на Каменица АД Анатолий Попов.
„Уважаеми шофьори, дори когато съдържанието на алкохол в кръвта ви е под законовия лимит, зад волана на вашият автомобил сте не вие, а изпитият алкохол. А алкохолът, както показват паметниците по пътищата, е лош шофьор", допълва директорът.
Кампанията „Алкохолът е лош шофьор" залага на посланието за разумна консумация, самоконтрол и мярка.
Ще бъдат разлепени билбордове с различни визии, които представят по нестандартен начин негативните последици от употребата на алкохол, вече привличат вниманието на водачите в 6 от най-големите градове в страната.
Постери с посланията на кампанията призовават за разумно шофиране във всички бензиностанции на Ромпетрол в страната. Посланието на кампанията „Алкохолът е лош шофьор" ще се популяризира и чрез стикери, които партньорите на кампанията КАТ и СБА ще раздават през 2008/2009 година.
В рамките на „Алкохолът е лош шофьор" се предвижда и специален тест драйв с автомобил - симулатор.
Той ще се проведе на 19 октомври 2008 г. на площад „Александър Батенберг" в столицата.
„Нестандартният" тест драйв дава възможност на участниците да управляват автомобил, който симулира шофиране в нетрезво състояние и имитира реалните реакции на шофьора, в резултат на употребата на алкохол. Тест драйвът е напълно безопасен - организаторите са поканили и инструктор, който ще съдейства по време на „учебното шофиране".
Допълнение към кампанията е и специално създаден за целта уебсайт.
Той съдържа полезна информация, важни съвети и факти, свързани с употребата на алкохол при шофиране.
Уебсайтът предлага отговори на често срещани въпроси и в същото време опровергава широко разпространени заблуди, свързани с употребата на алкохол в контекста на шофирането.
Част от съдържанието на сайта е и специален калкулатор, достъпен и през повечето модели мобилни телефони, който дава възможност на всеки желаещ да изчисли промилите алкохол в кръвта си преди да седне зад волана.
a-sega-de
на 14.10.2008 в 01:04:23 #16От 20 коментара, нито един нямаше с позитивно мнение към каквото и да е било . Един - КАТ не си вършели работата, друг - каменица си правили реклама, трети - то само 20 % от катастрофите са предизвикани от пияни. Целия ви свят е крив май? Щом има кой да спонсорира - да си правят реклама, така е в реалния свят - имаш пара - имаш реклама. Не мислите ли, че можем да останем и без тези 20% от случаите с алкохол, които според вас са "малко". Аман от писъци по форуми, негативизъм и оплаквания към всичко и всеки. Белким си отворите очите.
schutz
на 14.10.2008 в 00:18:27 #15Може би има и една друга статистика - 99% от шофьорите, които причиняват катастрофи не може да им се въздейства с нормални средства (кампании, приказки, обучения и т.н.), а само с бой по тъпите, кухи, цигански кратуни.
basque
на 13.10.2008 в 19:40:08 #14Ако не си пил слез, изкам да карам мрътъв
skota
на 13.10.2008 в 19:03:19 #13таман ше почне кампанията, и някор от "лицата" и ще сгази нещо пиян на пътя. Така че, по-добре недейте
posetitel
на 13.10.2008 в 18:55:56 #12най-добре да си кръстят кампанията "Убих та за 2000 лв, ма и толкова не струваш" по-хумористично е и от пластмасовите им там колички
el_barbudo
на 13.10.2008 в 18:06:22 #11Нормално - каменица си правят реклама. Пълно е с хора които карат с по два промила и нагоре, а кукерите лапат кинти и ги пускат поживо-поздраво да си ходят. Докато не се изчисти кат от боклуци нищо няма да стане...
Граф Менте Христо
на 13.10.2008 в 17:38:40 #10На фона на около 1100 загинали и над 50 000 ранени(за 1 година),40 пияни загинали е нищожна цифра,което ще рече,че КАТ се престарават с контрола за алкохол,а с наистина сериозните причини за автотероризма,не им се занимава!
bobired
на 13.10.2008 в 17:34:34 #920 % от катастрофите са причинени от пияни шофьори! Следователно 80 % от катастрофите ги причиняват трезви шофьори! Тогава какви са тези акции "не карам пил!"? Логиката подскавза, че трябва да спрем трезвите шофьори, които причиняват много по-голям процент от катастрофите! КАТ трябва да обяви акция "НЕ КАРАМ ТРЕЗВЕН!" с рекламно лице, разбира се, Максим Ставийски.
козелът
на 13.10.2008 в 17:31:56 #8Тия от "Каменица " са еба ти демагозите.Все едно колбасари да се борят да не се колят прасета и телета. В МВР работят една камара алкохолици.В пожарната са над две трети .
Задклавишно устройство
на 13.10.2008 в 16:59:01 #7От КАТ да си гледат работата, а не да правят глупости. Как още не съм видял някой санкциониран за отнемане на предимство на пешеходец на пешеходна пътека. Един път спирам да минат майка и малко момиченце и един селянин щеше да ме удари отзад. На него и през ума не му минава, че ТАКА СЕ ПРАВИ ! Един колега чужденец щяха да го сгазят на пешеходна пътека. Човека ми разказа, че изрода давал газ до последно. Беше потресен и си мислеше, че шофьора е бил луд или дрогиран. След 2-3 посещения в любимата ни България, разбра, че тук 70% от хората са тъпи селяни и вече се пази.
Супер играч
на 13.10.2008 в 16:51:32 #6ИВАН БОКЛУКА ОТ СБЛЪСЪК ДА СЕ ЯВИ , ТОЙ Е ОПИТЕН В ТАКЪВ ВИД КОРМУВАНЕ,ДЕЕБА ИДИОТА СКАПАН!
Posh
на 13.10.2008 в 16:23:00 #5Верно бе - тия двамата алкохолици Иван и Андрей идеално стават. Може да прибавят и Гъмов - те са си тройка
Чорлав
на 13.10.2008 в 16:13:22 #4Поканете отново ставински...
XXX
на 13.10.2008 в 16:12:37 #3Ми като е лош шофьор значи трябва да му се повиши квалификацията........
Begemot
на 13.10.2008 в 16:09:52 #2Да викнат Стависки за рекламно лице!
projekt
на 13.10.2008 в 16:09:32 #1мда... а пък рекламно лице на кампанията ще е Максим Ставийски