Младежи от НДСВ, БСП, ДПС и редови студенти поискаха от столичните общинари да пробват денонощен градски транспорт в София, съобщава zagrada.bg.

Инициативата стартира през април тази година с подписка в подкрепа на идеята София, както повечето европейски столици, да има денонощен градски транспорт, съобщават от пресцентъра на НДСВ.

В сряда комисията по транспорта в Столичния общински съвет (СОС) ще обсъди експерименталното пускане за три месеца на автобусна линия 94 през нощта.

Управителят на Столичната компания за градски транспорт Николай Костов пое ангажимента да изчисли колко ще струва автобусът да се движи на всеки кръгъл час - от 0 ч. до 6 часа. Решението ще зависи от тези сметки.

Идеята за денонощен транспорт по най-често използваните линии, обсъдена по покана на младежката организация на НДСВ, срещна подкрепа от общинския съветник от НДСВ Владимир Каролев. Според него е напълно реално постижимо пускането на три денонощни линии между столичния център и Студентския град, "Младост" и "Люлин".

Според Радослав Тошев, съветник от ГЕРБ и председателя на комисията по транспорт в СОС, градският транспорт в София и сега се затруднява да изпълнява плановата си дейност, а ако се натовари и през нощта, положението ще се влоши. Според него много по-удачно е маршрутни таксита да обслужват линиите през нощта, а не автобуси.