Не ползваш, но плащаш - парадоксалният случай е от Бургас. Там бивш клиент на „Топлофикация” получи двуметрова сметка за услуга, която не ползва от години. Димитър Ценов е един от хилядите бивши абонати на дружеството. Не ползва услугите на монополиста вече пет години, но продължава да получава сметки и то всеки месец, разказва Нова телевизия.  

Фактурата документира, че не дължи нищо на дружеството, но пък струва пари. Само 20 стотинки - ако обаче те не бъдат платени, сметката набъбва. Мъжът направил няколко опита да пребори системата. Искал нещо елементарно - да спрат да му изпращат празните фактури.

Топлинният счетоводител връща топката в „Топлофикация”. Там отиде и екипът на Новините на Нова с простичкия въпрос - законна ли е таксата от 20 стотинки за получаването на фактура от вече бивш абонат.  

„Тези 20 стотинки ние заплащаме на дяловия разпределители, които те начисляват на съответните абонати”, обясни Христина Илиева, изпълнителен директор на „Топлофикация Бургас”.  

Отпадането на таксата било невъзможно, защото, макар и бивш клиент, Димитър е част от общата абонатна станция на блока, в който живее. Блок, в който освен парно, се ползва и топла вода. Затова Димитър се принудил да плати.  

Фактурата за сумата от 3 лева и 87 стотинки, която Димитър Ценов дължи на „Топлофикация” от юли месец миналата година до края на декември, надхвърля 2 метра. Затова имал и проблеми, когато опитал да плати сумата в пощенския клон.

„Жената, която беше на гишето ми каза, че не можело да платя там, тъй като била много голяма сметката. Много хартия щяло да се изхаби, а пък те нямали толкова хартия. Да съм отишъл на касите на „Топлофикация”, те да си хабят тяхната си хартия”, разказа Димитър.

В крайна сметка той ще плати, за да не се стигне до там 3-те лева да набъбнат до 100, върху които да се натрупат и лихви. Но не се е отказал от битката. Последният му ход ще бъде да изпрати писмо до омбудсмана на България.