Предварителният план за регулация и застрояване на Борисовата градина бе представен в Съюза на архитектите в България.

Главният архитект на София Здравко Здравков заяви пред журналисти, че проектът е изключително консервативен. Желанието на Столична община е да се минимализира намесата в парка. По думите му, избраният проект на професор Атанас Ковачев предвижда възстановяване на парковите функции. Предвижда се и всички имоти около столичния булевард "Драган Цанков" да останат като част от зелената система, посочи Здравков.

Днес паркът обхваща 3 500 дка в три административни района - "Средец", "Изгрев" и "Лозенец". Целите на плана за регулация и застрояване на Борисовата градина са: да се опази териториалната и физическата цялост, да се съхрани културното наследство, да се защити обществения интерес, разтоварване на градината от несвойствени обекти, спиране на автомобилното движение до границите на парка, както и недопускането на превозни средства на територията на парка.

Изключение обаче ще се прави за колите със специален режим като линейки, пожарни и автобуси, които превозват спортисти до стадионите, които са разположени в централната част. Проектът предлага паркинги в периферията на Борисовата градина, където няма растителност.

В резервата ще се възстанови: автентичния обем на бирария "Ариана", климатичното училище, трите дансинга и лятната читалня и алеята с лилиите и обелиска. Ковачев подчерта, че в този вид, в който в момента е заведението "Маймунарника", то не може да съществува и трябва да се сервира "най-много бира". Атанас Ковачев предлага на мястото на къща "Капитолия" да се построи подземен паркинг.

Планът включва и оформяне на втори главен подход към парка с експозиционен и информационен център, музей "Зелената памет на София" и осигурено подземно паркиране. По думите му, се предвижда изграждането на подлез под бул. "Драган Цанков".

Екипът, изготвил проектът предлага да се възстанови изключителната държавна собственост върху площта Дендрариума. "В частта от улица "Незабравка" до алея "Яворов", на мястото на вече неизползваната трамвайна линия, искаме да предложим територия за паркиране", каза Ковачев.

Мечтата на изготвилите проекта е изграждане на изглед на площадка на телевизионната кула. Друга идея е на мястото на гара "Пионер" да се изгради спортен център, културен център и подземен паркинг за 340 автомобила. Чрез сервитута на старата жп линия ще стане възможно да има атракционно влакче с начало гара "Пионер" и край бул. "Атанас Дуков" при болница "Токуда".

Според Ковачев конната база не е разположена правилно и тя трябва да бъде преместена в югозападната част на парка.