В момента на ГКПП "Кулата" се спират всички тежкотоварни автомобили, които имат регистрирано нарушение към ТОЛ-системата, докато на пункта не дойде водачът, управлявал камиона по време на евентуалното нарушение. За това сигнализират от Камарата на автомобилните превозвачи в България. Според тях решението за административната мярка е взета еднолично от служител на Агенция "Митници".
До този момент практиката е била да се съставя акт за установяване на административно нарушение на водачите, които се намират в превозните средства към момента на излизането от държавата, което също е изцяло незаконосъобразна практика, но поне не са се спирали всички камиони.
От Камарата посочват, че самите водачи не са виновни за такъв тип нарушения, но държавата продължава да издевателства върху тях. Така органи с контролни функции изнудват превозвачите да заплащат "компенсаторна такса" в размер на 750 лв. Също така служители на агенции Митници продължават да проверяват данните от тахографите, нещо което е записано изрично като извън обхвата на техните правомощия.
С тези действията на практика се блокира тежкотоварния трафик, на доставките и на транспорта, заявяват превозвачите и задават редица въпроси: Как ще бъдат открити водачите, къде се намират в момента и кога и как могат да стигнат до ГКПП "Кулата" остава дълбоко неясно. По силата на кой закон, наредба или решение Агенция "Митници" въвежда тези практики. Как държавата ще осигури сухоземния транспорт на стоки при това своеволие и какво е посланието, което с тази практика отправяме към Европа? Ще остане ли България на Европейската транспортна карта или всички международни компании ще изберат друга балканска страна, през която да преминават?
В края на позицията си от Камарата отправят "сериозно предупреждение" към българското правителство, било то служебно или редовно, че ако ТОЛ-системата не заработи нормално и продължи този произвол, има сериозен риск държавата да осъмне с блокирани от тежкотоварни автомобили пътища.