Заместник-министърът на регионалното развитите и благоустройството Валентин Граматиков и заместник-директорът на "Национална полиция" ст. комисар Борислав Муеров посетиха мястото на тежката катастрофа в Айтос, съобщава bTV.
Припомняме, при инцидента миналия понеделник камион уби баща и двете му деца и рани тежко 17-годишен пешеходец.
Последваха тридневни протести на жителите на Айтос срещу тежкотоварния трафик, минаващ през града. Стигна се и до сблъсъци с полицията.
По време на днешната среща с протестиращите бяха предложени първите решения за справяне със ситуацията - засилване на полицейското присъствие и контрол от днес, поставяне на стационарна камера за ограничение на скоростта в следващите дни, а от петък - пренасочване на два от кантарите на "БГ Тол".
Регионалният зам.-министър обеща на протестиращите и изграждането на обходен маршрут. Той обаче отказа да се ангажира със срокове, "за да на излъже хората". Граматиков обясни, че проблемът е дългата процедура, а самото строителство не отнема много време - то може да се случи в рамките на година или на повече.
Зам.-министърът посочи, че обходният път на Айтос ще се изгради съгласно всички законови процедури и нормативни актове. Дейностите ще стартират след заседание на Областния съвет за развитие, който ще се свика от областния управител на Бургас, като изграждането на околовръстното шосе ще е приоритет номер едно. Граматиков подчерта, че това е дългосрочната мярка за справяне с проблема. Още следващата седмица ще бъдат предприети и краткосрочни решения, чрез които движението да се обезопаси.
Ще бъде спряно движението на товарни автомобили над 12 тона през Айтоския проход. Тежкият трафик ще бъде пренасочен през Ришкия проход и Карнобат, с изключение на зимния период. За подобряване на пътната безопасност в района на инцидента ще се монтират стационарни камери за скорост, а докато се изградят, ще се осигури мобилна камера.
На 23 септември комисия от експерти ще направи оглед на трасето, където стана катастрофата. Там ще се набележат местата, при които да се положат изкуствени неравности и оребрена маркировка за ограничаване на скоростта. Екипите на ДАИ, БГ ТОЛ и МВР ще поставят мобилни кантари за контрол на тежестта на товарните коли.