Първият от осемте нови метровлака пристигна в София.
Влаковете бяха официално представени от кмета Васил Терзиев и представители на чешкия концерн "Шкода".
Новите влакове са съставени от четири вагона, образуващи един напълно проходим вътрешен коридор без прегради, което позволява на пътниците да се движат свободно по цялата дължина на композицията. Тя достига 71,8 метра и тежи 116,3 тона, а конструктивната скорост от 90 км/ч гарантира бързо обслужване дори в пиковите часове.
Всеки влак побира до 762 пътници, като е осигурено пространство за хора с увреждания, детски колички и велосипеди. Интериорът е оборудван с климатична система от ново поколение. За повишена сигурност във вагоните е изградена модерна система за видеонаблюдение, която записва в енергонезависим модул със запазване на данните за минимум 20 дни.
Проектът за доставка на новите състави е на стойност 68,5 милиона евро и е реализиран чрез открита обществена поръчка на "Метрополитен" ЕАД.
Радвам се, че днес може да посрещнем нов метросъстав от най-доброто производство в света на метровлакчетата, заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" Николай Найденов.
Прeдвидени са специални места за хора с увреждания, детски колички u велосипеди, посочи директорът на "Метрополитен".
Източник: БГНЕС
Той уточни, че се очакват осем влака, като пътниците ще се возят в тях не по-рано от юли 2026 г.
"Технологията която е използвана, е по последни характеристики във Европа, като се комбинира с много лесно плано тръгване и енергийна ефективност", обясни на свой ред Олесия Лачи, вицепрезидент на "Шкода" за Южна и Източна Европа.
Източник: БГНЕС
За нас метрото е стратегически приоритет, заяви кметът на София Васил Терзиев при представянето на новите чешки метровлакове на "Метрополитен".
Cлед приключването на изпитанията в Чехия, дo края на 2025 г. ще бъдат транспортирани вторият и третият влак за тестове в реални условия, както и след това останалите пет влака. Последният, осми влак ще пристигне у нас през май 2026 г., когато ще започне и поетапното пускане в експлоатация на новите мотриси, обясни Терзиев.
В момента се работи по изграждането на 10 метростанции.
Новите мотриси ще заменят най-старите руски влакове, движещи се по линии 1, 2 и 4. Те ще позволят и намаляване на интервалите на движение по линия 2 след откриването на новата метростанция "Панчо Владигеров", разположена между станциите "Сливница" и "Обеля".
След приключването на изпитанията в Чехия, до края на годината у нас ще бъдат доставени и вторият и третият влак за изпитания в реални условия. Същата процедура ще се приложи и за останалите пет влака. Последният осми влак ще пристигне през май 2026 г., когато ще започне и поетапното въвеждане на новите състави в експлоатация.
USD
CHF
EUR
GBP