Около 25-30 от жалбите на граждани, постъпили в областната дирекция "Полиция" в Благоевград, са подадени по телефона за анонимни сигнали, на който всеки може да се обади.

Това съобщи директорът на дирекцията комисар Кирил Георгиев на съвместна пресконференция с общинския омбудсман на Благоевград Петя Гюрова, посветена на работата с жалбите на граждани и взаимодействието между двете институции.

Комисар Георгиев увери, че нито един сигнал от гражданин срещу действия на полицейски служители или длъжностно лице, независимо по какъв начин е получен, не е останал непроверен. Той отбеляза, че голям брой от жалбите се оказват неоснователни, а гражданите се информират своевременно за резултатите от проверките. Има и санкционирани полицейски служители, когато се установи по категоричен начин вината им.

Голяма част от въпросите, поставяни от гражданите, са от частно-правен характер и не са от компетенцията на полицията и трябва да се решават по съдебен ред, коментира директорът на ОДП- Благоевград. Като вероятна причина за това гражданите да се бръщат към полицията той посочи забавеното съдопроизводство.

Комисар Георгиев добави, че проверките се извършват много внимателно, за да не бъдат несправедливо набедени полицейските служители. В дирекцията имат намерение да сезират прокуратурата и да завеждат дела срещу граждани, които злоупотребяват с правата си и с голословни твърдения си позволяват да набедяват длъжностни лица. За това се носи ефективна наказателна отговорност, посочи директорът.

Общественият посредник на община Благоевград Петя Гюрова каза, че само в две общини в областта има избран омбудсман и често при нея идват да се жалват граждани и от други общини. Тя подчерта необходимостта от по-скорошното избиране на обществени посредници и в останалите общини в района, за да стане по-ефективна работата за защита правата на гражданите и за уреждането на спорове и конфликти, породени от лоша администрация на държавни и общински органи.