След инцидента край гара Бойчиновци бе извършен оглед на място. Бяха констатирани пропуски в правилата и нормите в жп транспорта от страна на работниците.
Това заяви пред БиТиВи инж. Бойчо Скробански от националния борд за разследване на инцидентите в жп транспорта. Той посочи, че борда не търси и не посочва виновници, а търси причините, довели до трагедията.
По думите му от двете страни на работната група е имало поставени сигнални знаци. Скробански поясни, че не всеки машинист му е било ясно, че се извършват ремонтни дейности и има хора на терен.
Той поясни, че машинистите са длъжни да подават звуков сигнал при преминаване през участък в ремонт. Инженерът отбеляза, че мястото на инцидента е крива. Няма добра видимост, в един момент се появява и веднага изчезва, добави Скробански.
По думите му водачът на влекача е направил опит да спре. Той уточни, че не може да се установи скоростта на машината поради липса на записващо устройство. Скробански допълни, че е назначена експертиза, която да установи скоростта на влекача.