Столична община проучвала нова лифтова връзка между Княжево и Копитото, съобщават от пресцентъра.

Оттам обясняват, че проучването на лифтовата връзка е в рамките на инициативата "Визия за Витоша" и се разработва от френски експерти.

Съществуващият кабинков лифт е изграден 1962 г. и прекъсва работа през 1992 г. Капацитетът му е бил 600 души на час. Анализът установява, че машините, съоръженията и стълбовете са неизползваеми и не могат да се пуснат отново в действие.

Столична община с предложение как да се възстановят лифтовете на Витоша

Столична община с предложение как да се възстановят лифтовете на Витоша

Васил Терзиев има план, който изисква намесата на четири министерства

В рамките на предпроектното проучване към консултантите са поставени следните въпроси:

  • Възможно ли е използването на съществуващото трасе на лифта?
  • Могат ли да бъдат използвани застроените петна на съществуващите станции при прилагане на нови технологии, без разширяване?
  • Възможно ли е удължаване на първата станция до последната спирка на трамвай № 5?

Консултантите идентифицират потенциално място за нова първа станция на бъдещия лифт до последната спирка на трамвай № 5, което ще осигури удобна транспортна връзка.

От тази локация са разработени три варианта за трасе на новата въжена линия:

  1. Директна линия без междинна станция
  2. Линия с чупка при старата първа станция и използване на цялото старо трасе
  3. Линия до нова междинна станция, с използване на старото трасе до Копитото

Предложеният вариант предвижда използване на съществуващите стъпки на лифта, което запазва статута на съоръжението и не изисква нови процедури за обработване на ново трасе и носещи елементи.

Консултантите предлагат също да се проучи възможността за разширяване на функциите на крайната станция при Копитото, без промяна на застроеното петно на съществуващата станция. Идеята е обектът да бъде развит като мултифункционално пространство с обществен и туристически характер, включително зона за посетители, ресторант, панорамна площадка, които да повишат атрактивността на района.

Планираното време за пътуване от първата станция в Княжево до Копитото, с прекачване на междинна станция, е около 11 минути. Предвижда се запазване на капацитет от 600 души на час. В проучването са представени и сходни примери от други държави, при които цените на билетите за подобни съоръжения варират между 8 и 18 евро.

Терзиев отчита напредък по плана за управление на Природен парк "Витоша"

Терзиев отчита напредък по плана за управление на Природен парк "Витоша"

Денят, в който на Витоша отново ще има лифт, е все по-близо