1076 сигнала за безстопанствени кучета са постъпили в общинското предприетия Екоравновесие през последния месец.
371 от тях са постъпили по телефона, 617 по имейл, и 78 са писмените сигнали.
Общата смъртност на кучетата в столицата е шест, като две кучета са били евтаназирани, тъй като са били неизлечимо болни.
Според Нейков вина за популацията на бездомни кучета имат и хората.
За пример той посочи, че за 10 дни от Екоравновесие са прибрали 53 изхвърлени малки кученца, настанени в приюта в Горни Богров.
Това е човешката безотговорност, каза Нейков.
Ако не се спре тази безумна популация, никакви приюти няма да ни стигнат, категоричен е той.
Шефът на Екоравновесие Манол Нейков отчете, че през последния месец са заловени 521 кучета.
423 са кастрирани и обработени, а 415 кучета са върнати в естествената им среда, както е според закона за защита на животните.
Нейков се похвали, че Екоравновесие е спестило средства от планирания бюджет за първите шест месеца за годината.
От планирани 498 438 лв. за първите 6 месеца на годината са похарчени 475 563 лв.
Манол Нейков обясни, че със спестените средства ще се разшири капацитета на приюта в Сеславци поне с 40-50 нови места. До 20 дни ще са готови новите външни клетки за бездомни кучета.
За месец два това ще ни даде глътка въздух до построяването на големия приют в Кремиковци, посочи шефът на Екоравновесие.
В новия приют ще има от 1000 до 2000 места. След като той бъде готов, този в Сеславци основно ще се ползва за кастрационен център. Ловните екипи ще работят и за двата приюта, поясни Нейков.
В приюта в Кремиковци ще се приютяват кучетата от големи глутници.
Голяма част от гражданите вече проявяват нетърпимост към кучетата, каза шефът на Екоравновесие.
Софиянци не приемат обяснението, че законът задължава обработените и кастрирани кучета да бъдат връщани в природата.
Някои от столичани били изключително груби към момичетата, приемащи сведения за бездомни кучета и дори ги псували по телефона.
Манол Нейков отчете и хода на кампанията за кастрацията на домашни и дворни кучета в районите около София.
До момента в район Нови Искър са кастрирани 52 кучета, като нито едно от тях не е било регистрирано от стопанина.
Целта на тази кампания е да се намали раждаемостта на кучета в крайградските райони на София.
Интересът към тази програма нараства, посочи още Манол Нейков.
От Екоравновесие се опасяват, че няма да им стигне капацитетът да обслужат всички желаещи и затова предвиждат да бъдат определени допълнителни дати.
Lobster36
на 12.07.2012 в 14:17:07 #39Дада,на кухата селяния все София им е виновна.....ама всеки ден си довличат задниците тук за работа.А като не ти изнася седи си на село.и без това няма нужда от вас.картофи,боб,домати и без това си внасяме.За кво сте ни вие ?
kail
на 10.07.2012 в 23:40:38 #38то тъй или иначе всички бачкат за София
Юлиан-3
на 10.07.2012 в 23:01:30 #37Тъй-тъй....не бъдете простаци- евтаназирайте!.....

Borneo
на 10.07.2012 в 22:41:47 #36Мики, с насилие пак не сте си решили проблема. Мислех , че сам ще си направите извода но.... И сега пак ли ще трепете , казано просташки?
Miki
на 10.07.2012 в 22:22:28 #35Borneo | 10.07.2012 19:23 Много общо казано и нищо конкретно. Когато някой твърди нещо или не е съгласен с някакво мнение или теза, обикновено си служи с някакви аргументи. Тук такива не виждам? Напротив! Аз смятам, че ако подрастващите поне малко се вслушат в подобни съвети, това ще им е от полза в правенето на бъдещи промени в обществено-икономическия живот на страната. Явно не сте съгласен с мен но контра аргументи?
Юлиан-3
на 10.07.2012 в 21:36:12 #34да не драматизираме.....далаверата с бездомните кучета в София дава хляб на десетки хора, на някои-хляб и Мерцедес
.....при такива предимства, по една жертва годишно мисля,че е поносимо- София и без това е пренаселена.....

Scorpius
на 10.07.2012 в 21:28:24 #33"...Обработката на куче 150лв., приют не знам си колко милиона. От кого се смъкват тези пари? Вероятно не можете да се сетите?..." явно е, че не могат да се сетят. аз не мога да си го обясня това търпение и безотговорност. от това по явна и нагла кражба на данъци няма. колко време се дъвче този проблем. 2ма човека вече загинаха даже, тоделно всекидневно има сума ти нахапани хора и най вече деца. защо и тази статистика не се показва. ама така е, иначе се имаме за голяма работа, а сме е..ти балъците.
Borneo
на 10.07.2012 в 20:23:39 #32Всички в БАН ли сте такива умници , Мики ? Жална му майка на подрастващия матрЯл.
Miki
на 10.07.2012 в 20:15:15 #31От всички коментари, само един свестен. Всеки който иска да няма кучешка заплаха основно за старите хора и децата около дома му, не да реве ами да си помогне сам. То понеже сме тъп народ не можехме да разберем, че кучешкия проблем, който е решим в рамките на 2-3 месеца та дори и по-малко, властта го решава вече 20 години и не го е решила. Обработката на куче 150лв., приют не знам си колко милиона. От кого се смъкват тези пари? Вероятно не можете да се сетите? Ами тогава защо да бъде решен проблема за кратко време, като може да си имаш вечното оправдание за страшната му сложност и да си на народна ясла десетки години? Не случайно вниманието на хората се насочва към постоянното изхвърляне на малки кученца на улицата и то забележете: от софиянци. Преди месец може би в нюза имаше подобна статия, в която се твърдеше, че провинциалисти и хора от населените места около София изхвърляли кученцата си в София. И двете твърдения са истина, но целта им е да се подклажда тъпото народно деление на селяни и софиянци. И понеже сме тъп народ това действие винаги е било ефективно. Друг още по-хитър ход на властта е именно обвинението, че хората продължават да изхвърлят кученцата си на улицата, въпреки забраната. Хитър ход е за това, че една забрана не е забрана, ако само е написана на хартия. Мога да ви гарантирам, че няма и няма да има никой, който да следи и залови нарушителите на въпросната забрана. Това на практика означава че такива хора няма или ги има само проформа. Нормално е община и власт да не искат да съсипят далаверата си. Освен това такова следене е много трудна, да не кажа невъзможна работа. Всеки, който е решил да изхвърля кученца в София, може да го направи на поне 1млн. места без ни най малко да се притеснява, че ще има някакви неприятности. Така че послушайте съвета ми и си решавайте проблема сами. Ние в нашия квартал чакахме, чакахме някой да си свърши работата, брояхме инцидентите и след поредния инцидент нервите не ни издържаха и сами се справихме. Сега около домовете ни почти няма бездомни кучета и се живее уверявам ви много по-спокойно. Казвам почти, защото вероятно след време, като се има в предвид, че кучешкия проблем в София няма да бъде решен, то появата им отново в квартала е сигурна. Но какво да правим? Отново ще повикаме неволята.
Юлиан-3
на 10.07.2012 в 20:06:41 #30интересен въпрос: трябва ли кучетата да имат граждански права?....

Юлиан-3
на 10.07.2012 в 20:01:30 #29направете кастрирането задължително за домашните кучета....

dzigi
на 10.07.2012 в 19:59:24 #28bah -bravo i mi se iska mnogo da mislqt kato teb ,no uvi...a taq izmislena PENA hvani gorata bokluk i ne se pravi na dvukrako ne ti otiva
bah
на 10.07.2012 в 19:28:42 #27Не са виновни хората.Децата им заминали по чужбините и ги изоставили и на всеки стар човек му се иска да си има другарче в живота,но не прави сметка, че това другарче иска грижи също като човека.Това е битова трагедия и затова е неразрешима и затова Европа отпуска пари поне да се избегне срама от масови убииства на бивши домашни любимци
bravo
на 10.07.2012 в 18:37:49 #2631.rancid | 10.07.2012 17:07 Както се организират хайки за вреден дивеч и се дава премия за убит вълк, чакал и т.н., така и не виждам причина и логика в това да се постъпва по същия начин и с бездомните помияри. ================================ Въпрос: минава ли ти през главата, че не виждаш причина, понеже си тъп?
KKK2012
на 10.07.2012 в 18:20:44 #25куче в апартамент
най-добре да се направи следното ако искаш куче трябва да живееш в къща.Но ако си в апартамент не може да имаш помяр
rancid
на 10.07.2012 в 18:08:17 #24Извинете ме, не виждам проблем
rancid
на 10.07.2012 в 18:07:26 #23Както се организират хайки за вреден дивеч и се дава премия за убит вълк, чакал и т.н., така и не виждам причина и логика в това да се постъпва по същия начин и с бездомните помияри.
Red_General
на 10.07.2012 в 17:31:55 #22И после пак да ми обясняват за масово избивне... Докато идиотите не спрат да изхвърлят животните си на улицата, проблемът няма да се реши. В София поне има какво да ти кажат. Във Варна намерихме кашон с три кученца, обадихме се и в приюта и в Екоравновесие, и на двете места ни казаха, че не е тяхна работа и няма какво да направят.
ptitsa
на 10.07.2012 в 16:59:57 #2121. Пена | 10.07.2012 14:32 Това за храната не е така, може би само по-специалната. От всеки супермаркет можеш да купиш консерви и ядки за любимеца си. Колкото до чиповете на ушенцата - би трябвало да ги има с домашния адрес и така да се издирва животното и от стопанина ако се загуби. Само че понеже струва пари, стопаните не го правят и затова е кашата сега. Нали така по български се мъчим да ни излезе по-евтиничко хем и да сме уж добри, но като ни кефне или не ни е изгодно да сме достатъчно свободни да се отървем от животното. Ей това е скотска безотговорност човешка. То хората децата си изхвърлят като ли едно животно да жалят.
ptitsa
на 10.07.2012 в 16:52:26 #20"птица, ами като въведат задължително кастриране край на развъждането в домашни условия." Задължително кастриране могат да искат само ако кучето излиза навън, ако се развъжда в домашни условия това предполага, че кучето не излиза навън, а още по-малко ненаблюдавано и непридружено от стопанина си.