Градските активисти от "Спаси София" обявиха, че са се преборили за поредно предложено от тях подобрение на градския транспорт в София, съобщават от организацията.

От 26 юли са влезли в сила нови ускорени разписания по основните автобусни и трамвайни линии в София, с което се цели подобряване на условията и скоростта на пътуването и привличане на нови пътници в градския транспорт.

Основен наш приоритет е да направим градския транспорт по-атрактивна алтернатива на колите, за да може повече софиянци да го използват, а с това да намалим задръстванията, замърсяването на въздуха и загубата на време в търсене на места за паркиране, обяснява независимият общински съветник Борис Бонев.

Най-голямата промяна, предложена от тях, е ускорението на автобусни линии, които се движат по основните булеварди с бус ленти в София - "Цариградско шосе", "Евлоги и Христо Георгиеви", "България", "Ген. Данаил Николаев" и "Сливница".

"След като в бус лентите вече почти не влизат нарушители, няма причина автобусите по тях да се движат толкова бавно. Затова предложихме актуализирани разписания, които ще доведат до по-бързо придвижване по най-натоварените линии като 11, 72, 76, 94, 204, 305, 604 и др. Това ще позволи десетки хиляди пътници на ден да пътуват по-бързо и да предпочетат градския транспорт особено там, където той има обособено трасе и изпреварва колоните от автомобили, допълни Бонев.

Снимка 540667

Източник: "Спаси София"

От "Спаси София" са категорични, че новите разписания са актуализирани спрямо пътната обстановка. Те казват, че преди пет години са се борили за повече бус ленти и такива са били направени по няколко основни булеварда. След поставянето на камерите и автоматичен контрол нарушители там са все по-малко.

Градските активисти са постигнали и ускоряване на отделни трамвайни линии като 3, 4, 6, 10, 11, 12 и 18, които ще пътуват по-бързо както в извън пиковите, така и в пиковите часове. Благодарение пък на предложение на общината и инж. Иван Николов ще бъдат ускорени и редица крайградски линии като 58, 59, 63, 64, 66, 69, 70 и 98.

От "Спаси София" допълват, че това е поредната крачка, която постигат за подобряване на градския транспорт и превръщането му в истинска алтернатива пред колите.