90% вече е завършено строителството на едното платно на моста над река Какач, което е част от фаза 2 на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
Това установиха при проверка днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и инж. Дончо Атанасов, член на УС на АПИ.
След завършване на платното по него ще се пренасочи трафикът, за да започне строителството и на второто платно на съоръжението.
Продължава работата по изграждането на пътния възел на „Костинбродско шосе“. Заради силно заблатен район допълнително са направени дренажни пилоти, които да понижат нивото на почвените води, за да бъдат изпълнени носещите пилоти за надлеза, който ще се изгради на пътния възел. Успоредно с това се работи и по директното трасе, където се изпълнява западното платно на пътя. След това движението ще бъде пуснато по него, за да се изпълни източното платно.
Продължава работата и по строителството на пътния възел със Северна скоростна тангента, където се очаква да бъде включена АМ „Калотина“. Крайният срок за завършване на строителните дейности е 1 септември 2016 годена, а министър Лиляна Павлова е категорична, че няма да допусне забавяне. Тя изиска пълна мобилизация от строителя.
Строителството на участък 2 от Софийския околовръстен път включва изграждането на директно трасе от км 0+780 до км 6+308.17. Общата й дължина е 5,3 км. Предвидено е построяването на 3 пътни възли – п. в. "Стефансон", п. в. "Ломско шосе" и п. в. "Северна скоростна тангента", естакада над бъдещия бул. "Стефансон", нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.
Стойността на договора е близо 102 млн.лв. с ДДС.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на АМ "Люлин" и е част от коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", който на територията на Република България свързва Видин с Кулата.
По отношение на изграждането на пътния възел при бул. „Рожен“ и „Илиянско шосе" надеждите са до края на пролетта обектът да е завършен.
Изграждането на Северната скоростна тангента е от изключително значение за трафика в района на София, тъй като ще се разтовари движението от три коридора от общоевропейските транспортни коридори - № IV, VIII и Х. През тях се осъществяват множество международни превози от и до Гърция, Румъния, Македония и Сърбия, преминаващи през територията на България. Освен това, в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от АМ „Хемус“, АМ „Тракия“, път I-6, път I-8 и множество други второкласни и третокласни пътища.
Северната скоростна тангента е с обща дължина от близо 17 км. Изпълнител на строителните дейности е Консорциум „ХПВС-ССТ“. Стойност на договора е 180 млн.лв. с ДДС.
ivan-genov
на 13.03.2016 в 09:07:13 #1За разлика от Северна скоростна тангента, на Западната дъга изпълнителят Джи пи Груп е доста по-сериозен. Пътя се изпълнява с качествени материали , без компромиси. Два пъти караха материал от с.Локорско ( една червена почва , като кал ) и двата пъти пробите не излизаха и ни накраха да я изринем - браво за което. Министър Павлова да даде обяснение, как тук пробите не излезнаха , а на ССТ всичко е ок с този материал. В репортажите на Господари на Ефира се показа достатъчно ясно положението