Трябва да има честен разговор какво е възможно и какво не е възможно. Това заяви кметът на София Васил Терзиев по повод стачката на градския транспорт, която от 14 май остави столицата без наземен градски транспорт, предаде БТА. 

Терзиев изтъкна, че няма повод да си говори с хора, които държат за заложник цял един град и добави, че поканата за среща със синдикатите остава в сила за понеделник, 19 май, но само ако наземният градски транспорт бъде възстановен.

"Не виждам какво значи да се договорим. Има на масата едни неразумни изисквания и се казва: "Докато не ги постигнем, няма да спрем", посочи още кметът и отново обясни, че исканията за увеличения на заплатите с 400 лева би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са от порядъка на 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане, категоричен е той.

Борис Бонев: София не може да бъде заложник на нереалистични искания

Борис Бонев: София не може да бъде заложник на нереалистични искания

В бюджета няма средства за исканото увеличение

Васил Терзиев обясни, че има три варианта - първият е да се изпълнят нереалистичните искания на синдикатите, вторият - да се даде на всеки по малко, което обаче не би решило проблемите, и третият е неговото предложение, което според него би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор. Той настоява за отговорно отношение към транспорта и системата да не бъде счупена.

Това не е спор на битпазара. Бил съм изключително аргументирам каква е цената на техните искания, посочи столичният кмет.

Той изтъкна още, че с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор. Терзиев е категоричен, че броят на шофьори пада, защото не се мисли в перспектива и не се правят реформи.

В отговор на въпрос кметът обясни, че съкращаването на администрацията би помогнало за решаване на проблема, но това трябва да дойде от самите ръководители на дружествата.

Петър Москов: Парите на градския транспорт потъваха в касичката на ГЕРБ, а сега - на "Спаси София"

Петър Москов: Парите на градския транспорт потъваха в касичката на ГЕРБ, а сега - на "Спаси София"

"Синя България" и "Да, България" в СОС ще подпишат декларация за формиране на мнозинство

Васил Терзиев изрази надежда за предсточщите матури на зрелостниците шофьорите да проявят разум и транспортът да бъде възстановен. Но и без това да стане, тече организация, направихме анализ колко деца и без наземен транспорт са успели да стигнат в училищата. Има щаб, създаден от министъра на образованието, обясни още той и добави, че такси компаниите са обещали подкрепа.

На въпрос възможно ли е да не се плаща синя и зелена зона, той каза, че се обмисля, но от екипа са изразили опасения доколко това не би създало повече хаос. Това, което със сигурност ще направим, е да отворим училищните дворове, за да може да се използват като зони за паркиране, обясни столичният кмет.

Васил Терзиев е категоричен, че към момента действията на служителите в транспорта са незаконни. Когато е протест, си има правила и не включва блокиране на депата. Стачката има ясни правила и тя включва задължително поне част от транспорта да работи, а това нито е протест, нито е стачка, то е гражданско неподчинение, посочи още кметът.

Наземният градски транспорт в София остава спрян заради протеста

Наземният градски транспорт в София остава спрян заради протеста

Метрото ще се движи до 1:30 през нощта