Строежът на софийското метро върви по-бързо от очакваното и подземната железница ще се движи от „Надежда" до „Лозенец" още през лятото на 2012г., съобщи bTV. Най-активно се работи в района на Централна гара, а под бул. „Мария Луиза" работи уникална тунелопробиваща машина.
Участъкът от "Надежда" до булевард "Черни връх" е с дължина 6,4 км. По него е предвидено да има 7 метростанции. Той ще свърже метрото с важни обекти като Централната гара и Националния дворец на културата. 340 000 пътника ще могат да се возят в този участък дневно, а времето за пътуване от една станция до друга ще е между 2,5 и 3 минути. Това означава, че разстоянието "Надежда" - "Хладилника" ще се взима за около 20 минути.
Строежът на „Ломско шосе" е почти завършен - готови са 80% от метростанцията и 60% от участъците. В момента се излива дъното на вътрешната конструкция на станция „Банишора", след което следва хидроизолация и още една плоча.
Вторият лъч на метрото по план трябва да е напълно готов през есента на 2012г., но разчетите на общината показват, че линията може да бъде пусната в експлоатация цели 4 месеца по-рано.
В момента текат конкурси за строителството на трета метролиния, която да свързва кв. „Княжево" с „Ботевградско шосе". Все още, обаче, е рано да се дават конкретни срокове за завършването й.
ЮристЪ
на 06.03.2011 в 10:50:35 #9идат избори и народът се разшава
Yoda_science
на 06.03.2011 в 07:31:26 #8Тази линия е важна не само заради Кремиковци и връзката между гарата и летището. Но не мога да разбера защо трябва да е под Ботевградско, където са само къщи и има трамвайна линия. Ако се направи под Владимир Вазов ще свързва центъра с Герена и на нивото на Левски Г ще направи отклонение за летището. Левски Г е около 80 000 души, докато около Ботевградско шосе са отделни 3-4 етажни къщи - най много 10 -15 000 души. Редно е в този район да се направи връзка с новити огромни магазини на Баумакс, Технополис и други, това ще е добре за развитието на търговията. Освен това София сега се строят линии, които да свързват диагоналите. Не може ли да се помисли за създаване на кръг, тогава Дружба и Младост ще имат още един маршрут през Владимир Вазов. Изобщо в тези неща проблемът е, че не се питат хората, а се решават нещата вместо тях. Това е основен проблем на нашата демокрация.
Persil
на 05.03.2011 в 23:30:31 #7По последния план за третия метродиаметър няма да има възможност за пряко прекачване. http://spasimetroto.org/about
melcon
на 05.03.2011 в 22:43:09 #6имам предвид, че вместо тъпото Княжево могат да включат Овча Купел например
Podroben
на 05.03.2011 в 20:29:59 #5Ако беше "другарят" СтаниШЕФ, още щяха да мислят как да откраднат парите и как да ги пренасочат към приятелските кръгове.
Камен дел
на 05.03.2011 в 19:02:18 #4Въпросът е дали ще е на необходимото качество. Видимо метродиаметърът се открива като част от предизборната кампания.
HaideNashte
на 05.03.2011 в 18:05:43 #3"melcon | 05.03.2011 17:52 В момента текат конкурси за строителството на трета метролиния, която да свързва кв. „Княжево" с „Ботевградско шосе". ------------------------------------------------------------------------------------- тия съвсем са превъртяли, кой ще пътува по тоя маршрут " ========================================================== Тъпо изказване. За да има ефект от метрото, то трябва да покрива голяма част от града! Нали има прекачване в центъра и може да се смени маршрута - до останалите дестинации - до Люлин, Хладилника, Надежда и Младост!
melcon
на 05.03.2011 в 17:52:12 #2В момента текат конкурси за строителството на трета метролиния, която да свързва кв. „Княжево" с „Ботевградско шосе". ------------------------------------------------------------------------------------- тия съвсем са превъртяли, кой ще пътува по тоя маршрут
Abadbobata
на 05.03.2011 в 17:47:19 #1Евалакрата за метрото. Ама ЦЕЦО не става за президенит. Първо е много млад и някъв има собствнео мнените. Президентът в България трябва да е стат, образован, изискан и най-важното - да не му знае много балалайката, ами да си трае, като Гоцко по времето на Гнойната коалиция.