Синята зона в столицата ще се разшири допълнително. Това са решили мнозинството общински съветници в Столичния общински съвет ГЕРБ-ВМРО. Това ще стане факт в карето между улиците "Гурко" и "Граф Игнатиев" между булевардите "Евлоги и Христо Георгиеви и "Васил Левски". Заради ограничените възможности за паркиране на живущите, 11 подзона ще премине към по-големите 3 и 4 прилежащи подзони.

Това обяви председателят на ресорната транспортна комисия в СОС Зафир Зарков. Това, казват от управляващите в столичния общински съвет, ще спомогне в борбата за по-чист въздух в най-големия български град.

"Предвиждаме това да влезе в сила през декември", каза Зарков.

Граждани гневни от безразборно паркиране в центъра на София

Граждани гневни от безразборно паркиране в центъра на София

Властите са изоставили контрола на паркиране в центъра

Освен това, по предложение на ВМРО, се предвижда забрана за движение на ППС с животинска тяга - т.е. каруци, на територията на целия град.

"Това е наше искане от много време. Тази седмица ще бъде внесен докладът, който предвижда от юни 2022 г. да бъде забранено движението на пътни превозни средства на животинска тяга. Освен това предвиждаме проекти за бус летите и осигуряване на предимство на градския транспорт", каза Карлос Контрера от групата на ВМРО в СОС.

"Зелена" и "синя" зона в София и в събота

"Зелена" и "синя" зона в София и в събота

И двете зони ще действат от 10 до 18 часа

По отношение на служебния абонамент - премахва се безплатният режим и се ограничава ползването от юридически и физически лица, държавни, културни, общински и др. институции до 5 броя паркоместа за даден административен адрес. "В Наредбата е заложена опция за удължен служебен абонамент за хотелите", каза Зарков. Те ще могат да се възползват от разширение на режима до 23.00 часа в делничните дни, а за събота и неделя - в часовия диапазон от 08.30ч. до 19.30 ч.

Освен това, казват общинарите, ще се цели до 2025 година всички автобуси в столицата да са с екокатегория поне ЕВРО 6. Цели се и закупуване на 12 нови електробуса. Към момента обаче градският транспорт е на голяма загуба (по прогнози до 50 млн. лева до края на годината) като развитието му не може да се случи без помощ от държавата, добави Контрера. Индикация за субсидии все още няма, каза той.

Въвеждат по-строг контрол в зелена и синя зона в София

Въвеждат по-строг контрол в зелена и синя зона в София

ЦГМ дебнат за неправилно паркиране