Lidl въвежда още по-строг контрол върху качеството на месото, месните заготовки и рибата от собствени марки.

В партньорство с SGS, световен лидер в хранителния контрол, ритейлърът ще извършва над 50 независими инспекции в допълнение към всички останали проверки, които Lidl рутинно осъществява, за да даде още по-голяма гаранция за качество на своите потребители.

Кои са критериите за качество?

Критериите, по които ще бъде инспектирано месото от собствени марки на Lidl, ще включват 15 показатели, които до голяма степен съвпадат и с посочените като най-важни в клиентско проучване, проведено сред потребителите в приложението Lidl Plus.

Участвалите близо 30 хиляди потребители посочват като водещ критерий за качество свежестта на месото (27,2%). На второ място (22,1%), е външният вид следван от цвета месото, чистотата и целостта на опаковката. Що се отнася до прясната риба, външният вид е водещ критерий (38,2% от отговорите), следван от свежестта, цвета, вкуса, целостта и чистотата на опаковката, както и мириса на рибата.

За това дали месото покрива тези критерии ще следи квалифициран инспектор oт SGS. Проверките ще се осъществяват многократно както в магазините, така и в складовете на Lidl, което ще гарантира проследяване на качеството на месото както при съхранението му в склада, така и на витрината в магазина. Всъщност клиентите на Lidl много често ще стават свидетели в реално време на инспекциите, а това е допълнителна гаранция за качеството и свежестта на месото собствени марки на Lidl, преди момента на продажба.

SGS е водеща световна компания за изпитване, инспекция и сертифициране с над 145 години опит и мрежа от 2 500 лаборатории в 115 държави, с които гарантира най-високи стандарти за качество, съответствие и устойчивост. Дейността на SGS обхваща контрол на количество и качество на стоки, сертификация на системи, производства и процеси, както и лабораторни анализи. В България SGS присъства от 1991 г. Акредитираните лаборатории във Варна и Бургас извършват широк спектър от анализи за масла, газове и химически продукти, потребителски стоки, продукти на селското стопанство, индустриалния сектор, микробиология, ГМО, почви, води, текстил и др.

Как се извършва контролът?

За максимална обективност проверките ще се извършват без предупреждение за конкретния склад или магазин. С помощта на специално разработено приложение и уникалния баркод на опаковката, SGS инспекторът ще проверява основни показатели за качеството на месото и рибата собствени марки на Lidl, като извършва сензорен анализ на характеристики като външен вид, цвят, свежест, цялост и чистота на опаковката, температура на съхранение.

Всички видове месо, месни заготовки и риба от собствените марки на Lidl, които подлежат на допълнителен контрол и независими инспекции от SGS, носят съответното лого за качество: "Гаранция за качество SGS - световен лидер в контрола". На последващите инспекции на място в магазините ще бъдат проверявани всички продукти, които вече притежават SGS лого, за да се удостовери, че продължават да отговарят на критериите. Така ще се гарантира, че хладилната верига е спазена и качеството на месото е проверено, непосредствено преди то да попадне при потребителя.

Постоянно високи стандарти в контрола на качеството

Високите стандарти за качество за месо, месни заготовки и риба от собствените марки на Lidl се гарантират както чрез подбора на производители и доставчици, така и чрез редица постоянни механизми за контрол. Ритейл веригата работи само с производители, които са сертифицирани по международните стандарти IFS или BRC, а това гарантира, че месото и рибата са произведени и съхранени при подходящи условия.

В допълнение на това, Lidl провежда и собствени одити по вътрешни критерии, както и лабораторни анализи, за да се увери, че произвежданата продукция отговаря на високи изисквания за качество и безопасност. На всеки шест месеца Lidl извършва и вътрешен "контрол на свежестта" в логистичните центрове, който проверява цялостното състояние на месото и рибата преди предлагането им в магазинната мрежа - от температурата и външния вид до правилното етикетиране. Този контрол гарантира, че продуктът, който достига до потребителите е пресен.

Lidl предлага един от най-богатия асортимент прясно месо на пазара под собствена марка "Порция свежест" и "Грил майстор" - постоянен, сезонен и акционен, в който присъстват близо 100 продукта с гарантирано високо качество. Свежото месо в Lidl е предварително нарязано и пакетирано и е прясно, т.е. не е било замразявано. Предлага се натурално или мариновано, като овкусените меса са с минимално съдържание на добавена сол в унисон с политиката на Lidl за осъзнато хранене.

Над 90% от месото, което се предлага в магазините на смарт ритейлъра, е в опаковка, която осигурява защитна атмосфера чрез специален газ, който се вкарва в опаковката точно преди нейното запечатване. По този начин продуктът се предпазва от замърсяване и той остава свеж по-дълго време.

Температурната верига се запазва по целия път на доставка, комисиониране и продажба. Така месото остава чисто и при съответните хладилни условия срокът му на годност може да е няколко дни. Това дава възможност на клиентите да оптимизират бюджета си и да планират по-точно потреблението си.