Българска стопанска камара предлага да отпаднат част от изискуемите от кандидатите документи на етапи кандидатстване и сключване на договори по оперативните програми.
С цел облекчаване на процедурите и намаляване на ненужната бюрокрация, част от тези документи могат да се изискат от съответните държавни институции и техните регистри.
От "Регистър на минималните помощи" към МФ, може да бъде получена, Декларация за минимални помощи.
От Търговски регистър и/или НСИ, могат да бъдат изисквани няколко документа. Първият е Декларация за обстоятелства по чл.3 и чл.4 от Закона за МС. Следва го Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност. Важният за всички Счетоводен баланс за последните 3 финансови години, както и Отчет за приходите и разходите и Справка за последните три приключени финансови години.
От същият регистър или НСИ, може да се вземе Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години. Друг документ е Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава Декларация, за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 на Закона за МСП.
Не на последно място от там могат да бъдат взети и Документи, относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се декларират данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от Закона за МСП (напр., книга на акционерите, дружествен договор, устав и др.).
От НАП пък, може да се изисква Удостоверение/НАП за липса на задължения на кандидата - Администрациите нямат право изискват този документ, съобщават също от БСК.
От изпълнителна агенция "ГИТ", може да се предостави Удостоверение/ИА "ГИТ" във връзка с обстоятелства по чл.54, ал.1, т.6 от ЗОП.