Медийната регулация и обществените медии събраха депутати, медийни шефове, представители на различни организации в бранша и експерти. Дискусията в парламента остави доста теми за размисъл на народните представители.
Комисиите по култура и медии и информационни технологии и съобщения превърнаха общото си заседание в експертен разговор. Именно от депутатите дойде констатацията, че цифровизацията не е постигнала целите си, не е довела до повече конкуренция, нито до повишаване на разнообразието и качеството на медийните продукти.
От СЕМ повдигнаха въпроса за морално и физически остарялата система за мониторинг. Регулаторът е загрижен и от лесния достъп на децата до опасно онлайн съдържание.
В тази връзка бе повдигнат и въпросът нужен ли е нов закон за всички медии, включително и за интернет базираните и печатните, които в момента не са под държавна регулация. Бе обърнато специално внимание на огромния брой сайтове, част от които копират съдържание, но за всички рекламният пазар е общ.
Бившият депутат, медиен собственик и издател Мартин Захариев пък представи на депутатите три въпроса за размисъл, които мнозина не смеели да изрекат. Според него те са свързани с обединението на БНТ и БНР в консорциум, както и с нуждата от нов Закон за радиото и телевизията или промени в сегашния.
БНР пък "скочи" на медийния регулатор за намеса във вътрешни дела с опита да следи и за работния климат, а не само за медийното съдържание. Липсата на достатъчно пари също прозвуча от ръководството на националното радио.
Шефката на обществената телевизия Вяра Анкова засегна също финансовия въпрос. Тя поиска задълженията на БНТ да са ясно разписани, защото хората не знаели характеристиките на една обществена медия. "Трудна е разликата между интересно и в интерес на обществото", изтъкна Анкова.
Говорейки за пари, тя обясни на депутатите, че финансирането на БНТ не е достатъчно, за да се конкурира тя активно с търговските оператори. "Ако няма да има реклами по БНТ, да има нужното обществено финансиране", настоя Анкова.
Според експерти от сектора наистина са нужни повече пари за култура и обществени медии. 1% от БВП не е панацея, но ще е глътка въздух, убедена е Диана Андреева, експерт и университетски преподавател.