Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва масови проверки за нелоялни търговски практики. Това предаде БНР.

Председателят на комисията Стоил Алипиев посочи, че едно от най-важните задължения за търговците е стоката да бъде продавана на възможно най-ниската цена в продължение на един месец.

По думите му е задължение на контролния орган да установи дали съобщението за намаление се прилага правилно, дали то се прилага от най-ниско прилаганата цена, дали е дадена пълната информация на потребителя, включително и старата цена, от която се прави намалението, защото това е едно задължение на търговците.

Алипиев подчерта, че едно от най-честите нарушения е непосочването на старата цена, от която се извършва намалението. Така потребителят не може да вземе информиран избор, добави той.

КЗП хвана 150 нелоялни търговски практики

КЗП хвана 150 нелоялни търговски практики

Броят на констатираните нарушения надхвърля броя на направените проверки